Konsorcjum banków Pekao SA i BGK współfinansuje i dalej będzie współfinansowało „Zintegrowany Projekt modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko – Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” poprzez nabycie wyemitowanych przez Spółkę obligacji długoterminowych. Inwestycje w modernizację i rozbudowę sieci tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii są przygotowywane i realizowane przez spółkę Tramwaje Śląskie S.A. w ścisłej współpracy z lokalnymi samorządami. Aktualnie Spółka realizuje, współfinansowany przez Unię Europejską, projekt inwestycyjny obejmujący budowę dwóch nowych linii tramwajowych, modernizację ponad 100 km istniejących szlaków, zakup nowych tramwajów oraz pojazdów specjalistycznych i ratunkowych.
Powiązane artykuły
Zima nie przerwała inwestycji kolejowych w nadmorskich portach [ZDJĘCIA]
Inwestycja „Poprawa dostępu kolejowego do portów morskich w Szczecinie i Świnoujściu” warta około 1,5 miliarda złotych dofinansowana jest z unijnego instrumentu finansowego CEF – „Łącząc Europę”. Wartość dofinansowania to 510 mln zł. Zakończenie prac planowane jest na połowę 2022 roku. Post Views: 2 132
Wielka Brytania: rząd ogłasza plany reformy sektora kolejowego
W Wielkiej Brytanii powstał plan powołania do życia Great British Railways (GBR), nowego scentralizowanego organu, który przejmie obecnego zarządcę infrastruktury Network Rail i będzie odpowiedzialny za integrację, planowanie i zarządzanie siecią. Great British Railways, nowy organ publiczny, ma zintegrować koleje krajowe, pełnić rolę właściciela infrastruktury, pobierać dochody z opłat, zarządzać i planować zadania na sieci […]
POLREGIO podpisało kolejny kontrakt – 10 lat realizacji połączeń w Opolskiem
Ponad 32 mln kilometrów – taką odległość w ciągu 10 lat mają pokonać pociągi POLREGIO w ramach podpisanej dzisiaj z Województwem Opolskim umowy o wartości blisko 696 mln zł. Kontrakt będzie realizowany w ramach tzw. bezpośredniego powierzenia do grudnia 2030 roku.