Od początku współpracowaliśmy i współpracujemy z prokuraturą i służbami, celem wyjaśnienia przedmiotowej sprawy. Dzięki naszym działaniom Grupa PKP w ostatnim roku przeprowadziła z sukcesem wiele istotnych działań m.in: zwiększenie liczby pasażerów do poziomu najlepszego od 6 lat, przyspieszenie inwestycji o wartości ponad 20 miliardów złotych, skoordynowanie i przeprowadzenie przewozów ponad 1 mln pasażerów w czasie Światowych Dni Młodzieży oraz uruchomienie największego w historii polskich kolei programu modernizacji 464 dworców kolejowych. Pragniemy podkreślić, że będziemy bronić naszego dobrego imienia i działać na rzecz pełnego wyjaśnienia tej sprawy.(…)” Wcześniej odrębne oświadczenie opublikował czwarty członek zarządu dr Michał Beim, który napisał, że „(…) Przedstawione mi w dniu dzisiejszym zarzuty nieumyślnego wyrządzenia Spółce szkody uważam za nieuzasadnione i krzywdzące. Jako Członek Zarządu już w czerwcu 2016 zleciłem działania kontrolne w sprawie podpisanej przez Prezesa i innego Członka Zarządu umowy ze spółką Sensus Group dotyczącej zabezpieczenia pirotechnicznego Światowych Dni Młodzieży. Przekazane Ministerstwu przeze mnie w dniu 1 lipca 2016 r. wyniki kontroli stanowiły podstawę m. in. działań organów ścigania.
Decyzja prokuratury nie uwzględnia faktu, iż nieprawidłowości nie dotyczyły pracy podległych mi pionów, a także nie uwzględnia ona wewnętrznego podziału pracy Zarządu PKP SA (…)”. Po dymisji Prezesa oraz członków zarządu Grupy PKP nowym prezesem został Krzysztof Mamiński, dotychczas kierujący Przewozami Regionalnymi. Krzysztof Mamiński jest absolwentem Technikum Elektryczno-Mechanicznego im. Kasprzaka w Warszawie Później studiował na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Przedsiębiorstw Uniwersytetu Warszawskiego. Jest absolwentem ekonomii na Wydziale Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego. Ukończył studia podyplomowe: Europejski Model Zarządzania w Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Zarządzania im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Był zatrudniony w Przedsiębiorstwie Elektromechanicznym w Warszawie (1976 – 1980).
Pracę dla PKP rozpoczął w 1980 na stanowisku konserwatora sprzętu komputerowego w Ośrodku Informatyki Centralnej Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Warszawie. Został członkiem Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność”. Pełnił tam funkcje przewodniczącego Sekcji Krajowej Kolejarzy i Sekretariatu Transportowców (1990-1998). W latach 1998–2002 zasiadał w zarządzie Polskich Kolei Państwowych, najpierw jako członek zarządu ds. restrukturyzacji, a następnie członek zarządu ds. pracowniczych. Następnie był prezesem Związku Pracodawców Kolejowych i spółki zależnej PKP – KPT-W „Natura Tour”.
W latach 2012–2013 pełnił funkcję pełnomocnika zarządu ds. dialogu społecznego w Grupie PKP, a przez następne trzy lata – prezesa przedsiębiorstwa z Grupy PKP CS Szkolenie i Doradztwo. Od 13 kwietnia 2016 był prezesem zarządu Przewozów Regionalnych (pełnił jego obowiązki od 18 marca tego samego roku. 3 marca 2017) został prezesem PKP. Wdowiec. Barbara Mamińska, żona obecnego prezesa PKP, była zaufanym pracownikiem Lecha Kaczyńskiego, najpierw w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, a od 2005 w Kancelarii Prezydenta, zginęła 10 kwietnia 2010 w katastrofie lotniczej w Smoleńsku.