Wywiady

Utrzymujemy największy udział w rynku

RK: Nowością w PolRegio jest też kolejny symulator jaki otrzymaliście od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego, który jest wiernym odwzorowaniem kabiny Impulsa. W jaki sposób taka technologia wesprze PR?

KZ: Naszym celem jest zapewnienie podróżnym bezpiecznego i komfortowego podróżowania. Dobrze wyszkoleni maszyniści to jest klucz do spełnienia tej obietnicy składanej pasażerom. Podczas jazdy na symulatorze nasi maszyniści poddawani są jazdom odzwierciedlającym zarówno długie i monotonne jazdy, jak i przewidziane są także scenariusze zakładające występowanie nawet kilku krytycznych sytuacji. Cały ten trening ma na celu przygotowanie, jak również weryfikację kompetencji naszych maszynistów. W tej technologii jest potencjał i jesteśmy obecnie w trakcie budowy naszego własnego ośrodka szkolenia maszynistów, w którym zostanie ulokowany posiadany przez nas symulator EN-57Al oraz kolejny oparty właśnie na kabinie Impulsa. Zakładamy, że inwestycja kompleksowo zostanie zakończona w pierwszym półroczu 2019 roku i pozwoli znacząco poprawić jakość świadczonych przez POLREGIO usług oraz w konsekwencji komfort naszych podróżnych.

RK: Wracając do kwestii przewozowych. Na ile prawdziwe są informacje o chęci powrotu PR na trasy dalekobieżne? Na jakim etapie jest ten pomysł?

KZ: POLREGIO nie tylko chce, ale ma plan powrotu na trasy dalekobieżne. Dla przypomnienia: przez wiele lat Spółka w swoje ofercie miała połączenia InterRegio, które cieszyły się ogromną popularnością wśród naszych pasażerów. Ze względu na udzieloną Spółce 30 września 2015 roku pomoc publiczną, jako środki kompensujące za przedmiotową pomoc zdecydowano o rezygnacji z tej atrakcyjnej oferty. Teraz, po zakończeniu restrukturyzacji jest naturalne, że chcemy się rozwijać i zdobywać pasażera. Stąd decyzja o złożeniu w UTK wniosków o dostęp dla 12 połączeń, z których już na 3 otrzymaliśmy zgodę, a na pozostałe liczę, że uzyskamy do końca roku. Niemniej przymierzamy się do następnych, ale to już trochę dalsza perspektywa i mocno uzależniona od dostępności do szlaków ze względu na zapowiadane przez PKP PLK zamknięcia z powodu prac modernizacyjnych. Wraz z ich zakończeniem chcemy dynamicznie odpowiedzieć na oczekiwania rynku i naszych pasażerów, a ten chwilowy okres oczekiwania traktujemy jako czas do przygotowania najlepszej dla pasażerów oferty.

Rozmawiał RK

Dodaj komentarz