Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Spółka PKP ogłosiła przetarg na przebudowę dworca Łowicz Główny [WIZUALIZACJE]
Dzięki planowanej przebudowie dworzec w Łowiczu będzie bardziej dostosowany do potrzeb wszystkich grup podróżnych. O przyjazdach i odjazdach pociągów pasażerowie będą informowani poprzez system dynamicznej informacji pasażerskiej – elektroniczne wyświetlacze z rozkładem jazdy i nagłośnienie. W odnowionym budynku znajdą się poczekalnia z kasami i toaletami, a także lokale przeznaczone na działalność komercyjną. Pojawi się również […]
Transport intermodalny na minusie. Drugi rok z rzędu
– Na polskim rynku transportowym obserwowaliśmy przez ostatnie lata systematyczny wzrost przewozów intermodalnych. Dane za lata 2022-2023 pokazują jednak, że przewozy intermodalne są wrażliwe na wydarzenia gospodarcze i geopolityczne – mówi dr inż. Ignacy Góra, prezes Urzędu Transportu Kolejowego, komentując spadki w transporcie intermodalnym. Rok 2023 nie był dobry dla transportu intermodalnego. Urząd Transportu Kolejowego […]
Szczecin: SKM szuka nielegalnych przejść przez tory
SKM Szczecińska Kolej Metropolitalna chce określić nielegalne przejścia przez tory kolejowe i, w miarę możliwości, zmienić je w przeprawy bezpieczne. O pomoc w projekcie prosi mieszkańców regionu. SKM uruchomiona zostanie w 2022 r. Inwestycja ta wpłynie na wzmożenie ruchu na trasach kolejowych przecinających Szczeciński Obszar Metropolitalny. To wpłynie na zwiększenie zagrożenia dla osób, które dziś […]