Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
W Janikowie powstanie nowoczesny Innowacyjny Dworzec Systemowy
Zmieni się także okolica nowego dworca. Uporządkowane zostaną tereny zielone i ułożona będzie nowa nawierzchnia z płyt betonowych i kostek brukowych. Wkomponowane w to będą ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. W sąsiedztwie budynku przewidziano również 12 miejsc parkingowych, w tym po jednym miejscu dla rodzin z dziećmi oraz dla osób z niepełnosprawnościami. Budowa nowego […]
PKP Intercity rozbuduje bocznicę kolejową w Lublinie
PKP Intercity ogłosiło przetarg na rozbudowę bocznicy kolejowej w Lublinie. Inwestycja zwiększy możliwości przeprowadzania prac renowacyjnych oraz przeglądów. Spółka zaś stworzy 150 dodatkowych miejsc pracy. Zatrudnienie wzrośnie bowiem z 250 do 400 osób. Lublin to trzecie miasto na mapie Polski, w którym PKP Intercity rozbuduje zaplecze techniczne. Wcześniej umowy podpisano w Poznaniu i Przemyślu. Po […]
W Rzeszowie odjedziemy z trzeciego peronu
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. informują, że w sierpniu podróżni będą mogli skorzystać z trzeciego nowego peronu na stacji Rzeszów Główny. Mieszkańcy zyskają wygodniejszą i krótszą drogę nowym przejściem pod torami, łączącym perony i dwie części miasta.