Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Do Krakowa dotarł 19. tramwaj Lajkonik
Z fabryki Stadlera w Siedlcach dotarł do Krakowa 19. tramwaj Lajkonik. Pojazd jest już na terenie Stacji Obsługi w Podgórzu. Zanim rozpocznie regularne kursy, musi przejść ostatnie odbiory techniczne. Wagon dołączy do floty w zajezdni Nowa Huta. Na liniach regularnych dla pasażerów jest już dostępnych 16 tych nowoczesnych wagonów. W ubiegłym tygodniu MPK Kraków podpisało […]
UE przeznaczy na zrównoważony transport 85 mld euro
Unia Europejska zarezerwowała w planach naprawy gospodarczej sumę 85 mld euro na zrównoważony transport. Kwota ta wspomóc ma branżę w procesie wychodzenia z pandemii Covid-19. Do tej pory swoje plany zgłosiły 23 z 27 państw. Przewidują one wydatki na 750 mld euro. O planach odbudowy zrównoważonego transportu w ramach zadań krajowych opowiedziała Ursula von der […]
W Częstochowie wydłuża się czas oczekiwania na Twisty II
Pierwszy Twist II z bydgoskiej Pesy miał pojawić się w Częstochowie w czerwcu ubiegłego roku, a następne miały być dostarczane w dwumiesięcznych odstępach. Po zapowiadanych zmianach terminu dostawy, ostatecznie przesunięto ją na styczeń 2020 r. Tymczasem już wiadomo, że i tego terminu nie uda się dotrzymać, a nowy termin to przełom I i II kwartału […]