Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Najcięższy pociąg intermodalny w Polsce dojechał do Gdańska
Z Euroterminalu Sławków do Gdańska Portu Północnego dotarł najcięższy pociąg intermodalny w Polsce. Przejazd zorganizowały spółki z Grupy PKP Cargo wraz z globalnym operatorem logistycznym A.P. Møller – Mærsk A/S. Za przygotowanie i obsługę transportu odpowiadały PKP CARGO S.A. i PKP CARGO CONNECT. Skład został załadowany na terenie Euroterminalu Sławków w piątek 5 marca i […]
PKP PLK poprawia przewozy towarów przez Terespol
PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do budowy nowego mostu na Bugu oraz rozbudowy szerokich torów na stacji Terespol. Umowa na studia wykonalności została podpisana. Dzięki inwestycjom przejście graniczne Terespol – Brześć przyjmie więcej pociągów towarowych, tym samym zwiększy się możliwość wymiany handlowej na linii Azja – Europa. Studium wykonalności dla stacji Terespol i budowy […]
PKP Intercity montuje defibrylatory AED we FLIRTACH i w swoich zakładach
Bezpieczne podróże koleją Bezpieczeństwo podróży koleją jest jednym z głównym obszarów działania PKP Intercity. Przewoźnik wraz z Polską Izbą Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei są inicjatorami ogólnospołecznego programu #bezpiecznakolej, którego celem jest wypracowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa dla branży kolejowej. Inicjatorzy akcji jako jeden z głównych celów swoich działań wyznaczyli wypracowanie jednolitych standardów dla […]