Linia kolejowa nr 85 – będąca fragmentem tzw. „szprychy” nr 9 – łącząca Warszawę, CPK, Łódź i Sieradz na tym odcinku planowana jest do realizacji w latach 2020-2027. Od dworca Łódź Fabryczna jako wiodący rozpatrywany jest wariant tunelu przebiegający pod centrum miasta i dworcem Łódź Kaliska, a następnie pod ul. Karolewską i Bratysławską na południowo-wschodnim skraju osiedla Retkinia. Zakończenie tunelu planowane jest w pobliżu istniejącej linii kolejowej nr 14 na odcinku Łódź Kaliska – Lublinek.
Powiązane artykuły
Deutsche Bahn testuje moduły słoneczne instalowane w podkładach kolejowych
Niezwykle ciekawy projekt realizuje niemiecki przewoźnik Deutsche Bahn. Przy współpracy z brytyjską firmą Bankset Energy Ltd. testuje systemy fotowoltaiczne. I nie byłoby w tym nic nietypowego gdyby nie fakt, że moduły słoneczne są w tym wypadku montowane w podkładach kolejowych, bezpośrednio pomiędzy szynami. Co wiadomo o projekcie? Testy nowego systemu DB przeprowadzane są w Saksonii, […]
W Łańcucie powstanie wiadukt kolejowy. Umowa podpisana
PKP PLK oraz Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich podpisali umowę na budowę wiaduktu kolejowego w Łańcucie. Inwestycja to koszt prawie 26 mln zł netto. Planowany wiadukt zastąpi dotychczasowy przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Grunwaldzkiej i Podzwierzyniec. Tory w tym miejscu pokonuje dziennie kilkanaście tysięcy samochodów. Jest to jedyny dojazd z autostrady do południowej części powiatu łańcuckiego. […]
EMC w branży kolejowej. Weź udział w MARATONIE EMC 2021 [ZAPISY]
Interesujesz się badaniami kompatybilności elektromagnetycznej w branży kolejowej? Chcesz należeć do elitarnej grupy profesjonalistów w dziedzinie EMC? Weź udział w Maratonie EMC 2021 – Wydanie Zima. Bezpłatny webinar odbędzie się 23 lutego. Spotkania to kontynuacja serii szkoleń on-line, zainicjowanych przez Zarząd IEEE EMC-S PL Polskiego Oddziału Towarzystwa Kompatybilności Elektromagnetycznej Instytutu Inżynierów Elektryków i Elektroników (USA). […]




