PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększyły przepustowość dalekobieżnej trasy kolejowej przez Radom. Od niedzieli 29 sierpnia podróżni skorzystać będą mogli z nowych przystanków Radom Gołębiów oraz Radom Północny. Pociągi na odcinku Radom – Warszawa pojadą po dwóch torach. Koszt prac to 645 mln zł.
Od niedzieli między Warszawą a Radomiem pociągi kursować będą po dwóch torach. Między Warkom a Radomiem zlikwidowane zostanie tzw. wąskie gardło. Odcinek od Lesiowa do Radomia był ostatnim, na którym ruch odbywał się jednym torem. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby.
W samym Radomiu powstały trzy nowe przystanki, które usprawnią dojazd i poprawią komunikację w regionie.
Poza Radomiem Stara Wola, od niedzieli podróżni będą korzystać z nowych przystanków Radom Gołębiów i Radom Północny. Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Dojścia do peronów przygotowano z myślą o potrzebach osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Są pochylnie oraz windy. Na przystanku Radom Stara Wola, wraz z otwarciem drugiego toru, podróżni skorzystają z nowego peronu.
We wrześniu w Radomiu po wiadukcie drogowym na ul. Kozienickiej pojadą kierowcy. Wykonawca kończy prace.
Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe województwa.
Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.