Zarządca włoskiego funduszu infrastrukturalnego F2i SGR oraz Krajowe Stowarzyszenie Towarzystw Ubezpieczeniowych przejęły 92,5 proc. kapitału zakładowego prywatnego przewoźnika towarowego Italian Railway Company. Pozostała część zostanie w posiadaniu Giacomo Di Patrizi, założyciela CFI.
– Dzięki tej operacji wchodzimy w sektor, który jest niezbędny do wsparcia krajowego systemu produkcji, a jednocześnie ma kluczowe znaczenie dla stopniowej dekarbonizacji transportu towarowego we Włoszech – poinformował Renato Ravanelli, prezes F2i SGR.
Jak dodał, spółka zmierza do stworzenia niezależnego i wydajnego przedsiębiorstwa krajowego, które jest w stanie realizować przewozy intermodalne z innymi członkami Funduszu, takimi jak porty towarowe, w które niedawno F2i zainwestowało.
– Stan pandemii, w której się znajdujemy, pokazał, jak ważne jest posiadanie niezależnych i wydajnych przewoźników – dodała przewodnicząca Krajowego Stowarzyszenia Towarzystw Ubezpieczeniowych Maria Bianca Farina. – Wierzymy, że infrastruktura przyczyni się do odrodzenia naszej gospodarki. Sektor ubezpieczeniowy angażuje się we wspieranie gospodarki kraju – także w tych trudnych czasach.
Przychód roczny Italian Railway Company wynosi 64 mln euro.
Źródło: railjournal.com