Alstom po raz kolejny udowadnia, jakie znaczenie ma dla niego dostarczanie klientom rozwiązań nowoczesnych i ekologicznych. Dzisiaj, 16 września, producent zaprezentował szczyt możliwości swoich pojazdów kolejowych: produkowany seryjnie pociąg Coradia iLint pokonał aż 1175 kilometrów bez konieczności uzupełniania zbiorników wodoru. Tym samym podróże dalekobieżne, które nie generują zanieczyszczeń i nie prowadzą do emisji dwutlenku węgla stały się faktem.
Czysty napęd dla podróży kolejowych
Najważniejszym atutem tego swoistego testu jest fakt, że pociąg Coradia iLint, który przejechał bez tankowania zbiornika na wodór całą trasę, nie został przed podróżą w żadnym stopniu zmodyfikowany. Co więcej, skład ten należy do spółki Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG), która obsługuje region Dolnej Saksonii. Alstom podpisał z tym przewoźnikiem umowę związaną z dostarczeniem 14 składów wodorowych.
Daleka podróż pociągiem wodorowym rozpoczęła się w Bremervörde, a zakończyła w Monachium. Jako pierwszy skład wodorowy przeznaczony do przewozów pasażerskich Coradia iLint udowodnił możliwości tkwiące w takim napędzie. Cały przejazd odbył się także przy znacznie mniejszym hałasie niż tym generowanym standardowo przez pociągi starszego typu i emitując do atmosfery jedynie parę wodną.
Po krótkim przystanku w Monachium, wodorowy pociąg Alstom ruszy w kierunku Berlina, gdzie już 20 września rozpoczną się targi InnoTrans 2022.
Coradia iLint firmy Alstom jest odpowiedzią na problem z przeprowadzeniem skutecznej dekarbonizacji?
Nie da się ukryć, że cały sektor kolejowy w Europie i na świecie dąży do szybkiej dekarbonizacji transportu. Pociągi Alstom, jako pierwsze pasażerskie składy wodorowe, mogą przyczynić się do przyspieszenia całego procesu.
Coradia iLint, jako pojazd bezemisyjny, gwarantuje zużywanie wyłącznie energii wytwarzanej z paliwa wodorowego. Dzięki temu może być wykorzystywany na liniach, które nie zostały jeszcze zelektryfikowane. Wiąże się to dodatkowo z mniejszymi kosztami ewentualnej przebudowy istniejącej już infrastruktury kolejowej.
Kolejną zaletą pociągów wodorowych produkowanych przez firmę Alstom jest ich wydajność. Mowa tu nie tylko o możliwości podróżowania na naprawdę długich dystansach, ale też o codziennej eksploatacji. Coradia iLint może przemieszczać się z prędkością do 140 kilometrów na godzinę.