Tramwaje Wydarzenia

Wrocław podsumował inwestycje torowe w 2020 r.

Przedstawiciele Wrocławia i miejskiego przewoźnika podsumowali #TORYwolucję. – Miniony rok był dobrym czasem dla wrocławskiej infrastruktury – podkreślali samorządowcy.

Fot. nadesłane

MPK Wrocław torami zajmuje się formalnie od listopada 2019 roku, jednak prawdziwy boom inwestycyjny rozpoczął się wiosną tego roku. Szynami wymienionymi można by siedmiokrotnie owinąć stadion olimpijski. Mieszanki asfaltu, betonu itp. zużyte do remontu torowisk wystarczyłyby do wypełnienia jednego z basenów przy ul. Teatralnej.

Prace inwestycyjne na torowiskach prowadzone są przez cały rok, nie tylko w okresie wiosenno-letnim.

Takim przykładem jest zakończona z kilkunastodniowym wyprzedzeniem duża inwestycja przy dworcu głównym. To bardzo skomplikowane skrzyżowanie ulic Kołłątaja, Peronowej i Piłsudskiego. MPK wymieniło tam aż pół kilometra torów, w tym 5 rozjazdów, 7 zwrotnic i 16 krzyżownic. Przepustowość skrzyżowania zwiększyła się dzięki stworzeniu skrajni na skręcie z Kołłątaja w Piłsudskiego, co oznacza, że tramwaje będą mogły się tam mijać. Prace prowadzono jesienią, a inwestycja została oddana do użytku jeszcze przed końcem roku.

– Od początku mojej kadencji postawiłem na poprawę jakości życia mieszkańców naszego miasta, a w tym zakresie jednym z kluczowych elementów jest komunikacja zbiorowa. Stąd moja decyzja o radykalnym zwiększeniu środków na poprawę stanu torowisk. Przed nami jeszcze dużo pracy, ale tempo pierwszego roku TORYwolucji jest bardzo zadowalające – tym bardziej,  ze równolegle budujemy dwie zupełnie nowe linie tramwajowe – ocenia prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.