Aktualności Inwestycje

Bezpieczniej i ciszej po Warmii i Mazurach

Specjalny pociąg do szlifowania szyn pracował na odcinku Działdowo – Olsztynek na linii z Działdowa do Olsztyna. Modernizacja tej linii zwiększyła komfort podróży między stolicą Warmii i Mazur a stolicą kraju.

Fot. PKP PLK

– Specjalny pociąg firmy Speno szlifował tory na 52 km odcinku z Olsztynka do Działdowa. Poprawa układu torów i powierzchni szyn zwiększa komfort jazdy, niweluje hałas przejeżdżających pociągów oraz wydłuża czas eksploatacji linii. Zapewnione jest większe bezpieczeństwo i sprawne podróże – informują przedstawiciele PKP PLK.

 

Ważąca 270 ton i długa na 80 m maszyna bada ultradźwiękami powierzchnię szyn, a następnie szlifuje specjalnymi tarczami. Praca odbywa się z dokładnością do dziesiętnych części milimetra. W zależności od potrzeb, pojazd nawet kilkukrotnie wykonuje przejazd z prędkością do 20 km/h. Nocne prace maszyny nie miały wpływu na ruch kolejowy. W podobny sposób szlifowany był w ubiegłym roku odcinek Olsztynek – Olsztyn.

To ostatnie tego typu prace na tej trasie. Szlifowanie torów oznacza, że kończą się główne prace w torach jednej z najważniejszych linii kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim. Po uzyskaniu dokumentów certyfikujących do końca roku pociągi pojadą do 140 km/h. Czas przejazdu między Olsztynem a stolicą kraju najszybszym pociągiem będzie nieco ponad 2 godz – wyliczają kolejarze.

 

Przejazd na trasie z Olsztyna do Warszawy stał się sprawniejszy i bezpieczniejszy. Już od grudnia 2019 roku podróżni korzystają z efektów modernizacji linii od Działdowa do Olsztyna. Wygodniej w podróż można wyruszyć z 12 zmodernizowanych stacji i przystanków, m.in. z Olsztynka, Nidzicy, Waplewa, Stawigudy i Gągławek. Zapewniona jest dostępność dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Dostępność kolei zwiększyły nowe przystanki Olsztyn Dajtki i Olsztyn Śródmieście.

„Prace na linii kolejowej nr 216 na odcinku Działdowo – Olsztyn” są realizowane w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Wartość umowy to ok. 260 mln zł. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Więcej o inwestycji: plk-polskawschodnia.pl

Źródło: PKP PLK 

Dodaj komentarz