Rozmawiał RK
Powiązane artykuły
Jesteśmy gotowi na tramwaje wodorowe [WYWIAD]
Sprawdzane są naciski, ale dzięki temu też go ważymy. Następnie mamy badania hamulca, postojowe i ruchowe. W postoju sprawdzamy, jaka siła jest potrzebna, żeby pociągnąć zahamowany tramwaj. Wtedy montujemy czujniki, podjeżdża drugi tramwaj, ciągnie ten badany. Dzięki temu określamy sprawność hamulca postojowego w warunkach maksymalnego obciążenia na wymaganym pochyleniu toru. Jeśli chodzi o badania ruchowe, […]
Ignacy Góra, Prezes UTK: IV pakiet kolejowy to kolejny krok do ujednolicenia rynku kolejowego [WYWIAD]
IV pakiet kolejowy zmodyfikował również proces udzielania zezwoleń dla pojazdów kolejowych. Dyrektywa 2016/797 w sprawie interoperacyjności przewiduje dwie ścieżki procedowania – przez Agencję Kolejową Unii Europejskiej lub przez krajowe organy ds. bezpieczeństwa. Wybór odpowiedniej ścieżki determinuje planowany obszar eksploatacji pojazdu. Obszar eksploatacji pojazdu obejmujący więcej niż jedno państwo członkowskie Unii Europejskiej wymaga wydania zezwolenia przez […]
Dr inż. Ignacy Góra: Innowacyjność kolei to ważny czynnik [WYWIAD]
W ramach Europejskiego Roku Kolei UTK planuje także zachęcić przewoźników kolejowych, zarządców infrastruktury oraz organizacje branżowe do wspólnych inicjatyw. Nie będę na razie zdradzał szczegółów, ale planujemy m.in. konkursy dla podróżnych, wspólne promowanie wykorzystania środków unijnych na rozwój kolei czy spotkania poświęcone programom, które mogą zapewnić dalszy rozwój kolei. Wydaje się, że główny nacisk trzeba położyć […]