Polskie efekty prac na Rail Baltica
Z efektów inwestycji od 2017 r. można już korzystać na 66 kilometrach linii Warszawa – Sadowne Węgrowskie. Na odcinku Sadowne Węgrowskie – Czyżew gotowe są już perony, tory, a szczególnie widoczną zmianą są dwa nowe mosty most na Bugu. Dzięki ich budowie zlikwidowano „wąskie gardło” ograniczające ruch pociągów, przez co przejazd odbywa się sprawniej i szybciej. W najbliższych miesiącach rozpoczną się prace na odcinku Czyżew-Białystok. Kompleksowo zmodernizowane zostaną stacje w Czyżewie, Szepietowie, Łapach, Białymstoku i 15 pozostałych przystanków. Poziom bezpieczeństwa zwiększy 10 nowych mostów kolejowych, ponad 30 skrzyżowań dwupoziomowych i przejść podziemnych. W kolejnych latach prowadzone będą prace na odcinkach Rail Baltica z Białegostoku do Ełku i dalej do granicy państwa w Trakiszkach.