W tym miejscu chciałbym również wspomnieć, że Remtrak odpowiednio wcześniej, tj. jeszcze przed podjęciem decyzji o wprowadzeniu przez Rząd Polski stanu epidemicznego wywołanego koronawirusem, podjął działania mające na celu zabezpieczenie i zminimalizowanie ryzyka zakażeniem koronawirusem SARS-Cov-2 pracowników Spółki poprzez zamontowanie na terenie oddziałów produkcyjnych oraz biur dozowników z płynem dezynfekującym do odkażania dłoni, mat dezynfekujących, zakupienie termometrów bezdotykowych umożliwiających szybki pomiar temperatury ciała pracowników, wydzielenie stref bezpieczeństwa, nałożenie na pracowników wymogu korzystania z maseczek ochronnych i rękawiczek oraz szereg innych działań.
Postanowiliście także przejąć część pracowników spółki Wagony Opole. Dlaczego podjęliście się takiego działania?
W związku ze zmniejszającym się rynkiem napraw taboru kolejowego oraz niewywiązywaniem się przez Wagon Opole Sp. z o.o. z realizacji zawartych umów na naprawę wagonów pasażerskich, Zarząd „PKP Intercity” S.A. podjął decyzję, aby Remtrak pilnie dokończył rozpoczęte w tej Spółce naprawy wagonów. Celem podjętej decyzji było przede wszystkim zabezpieczenie niezbędnej ilości naprawionych wagonów pasażerskich i w konsekwencji realizacja planowanego przez Właściciela rozkładu jazdy.
Obecnie Spółka PKP Intercity Remtrak realizuje zadania zgodnie z założonym planem działalności na 2020 rok.
W tym trudnym czasie jakie są plany PKP Intercity REMTRAK na najbliższe miesiące? Można cokolwiek planować?
Jak już wcześniej wspomniałem, Zarząd Spółki podjął działania mające na celu zabezpieczenie i zminimalizowanie ryzyka zakażeniem SARS-Cov-2 pracowników Spółki. Ten krok był oczywisty i w aktualnej sytuacji jest to sprawa priorytetowa. Równolegle zabezpieczane są, oczywiście w miarę możliwości, zapasy magazynowe, w taki sposób, aby produkcja w najbliższym czasie odbywała się zgodnie z planem działalności założonym na 2020 r. Nasza Spółka jest obecnie w procesie inwestycyjnym, musimy więc pracować i dochować wszelkich starań, aby obecna sytuacja nie wpłynęła negatywnie na realizację naszych dalekosiężnych planów. Z drugiej strony potrzeby taborowe właściciela są tak duże, że obecna sytuacja nie powinna drastycznie wpływać na podaż wagonów przysyłanych do nas na rewizję na poziomie P4 i przegląd na poziomie P3. Mimo – jak wszyscy mają nadzieję przejściowych trudności – przyszłość Spółki PKP Intercity Remtrak „rysuje” się optymistycznie.