Koleje Śląskie wystąpiły z inicjatywą, która ułatwi podróżnym znajdowanie zgubionych w pociągu rzeczy. Już 15 lipca spółka uruchomi specjalny profil na portalu społecznościowym.
Facebook to dominujący w Polsce portal społecznościowy i właśnie na tej platformie postanowiono utworzyć profil pomagający odnaleźć „zguby”. Koleje Śląskie do tej pory nie podały nazwy profilu, wiadomo jednak, że będzie można z niego korzystać od 15 lipca.
– Nowy profil poświęcony rzeczom zagubionym będzie działał w obie strony – trochę w formule „spotted” Wysyła się do administratora informację: „zgubiłem czapkę, mikrofon, torbę, saszetkę” – cokolwiek i szukamy jej. W drugiej opcji my publikujemy, co znaleźliśmy, zanim to zostanie przekazane do właściwych podmiotów, bo to chwilę trwa, a w międzyczasie jest w naszym biurze rzeczy znalezionych. Można się z nami skontaktować i odzyskać to – informuje Maciej Zaremba, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.
Oficjalne informacje na stronach przewoźników
Koleje Śląskie wskazują również na oficjalne strony spółki, z których można dowiedzieć się o opóźnieniach czy bieżących problemach na torach.
– Stoimy na peronie, nie wiemy, co się dzieje. Czekamy na nasz pociąg, jesteśmy w pociągu, stoimy w szczerym polu, jest opóźnienie, niecierpliwimy się ze złości… Od razu wchodzimy na tę stronę i sprawdzamy. Dobrze, że są strony w mediach społecznościowych poświęcone temu, co się dzieje na torach, ale to my, jako oficjalny przewoźnik, na tej stronie informujemy najszybciej, na bieżąco i w stu procentach o tym, co się dzieje. Tam nie ma miejsca na żadne niedoinformowanie – dodaje Maciej Zaremba.
Warto również pamiętać o Punkcie Rzeczy Znalezionych Kolei Śląskich, z którym pasażerowie mogą skontaktować się zarówno mailowo (prz@kolejeslaskie.pl), jak i telefonicznie (+ 48 727 030 045). Biuro jest czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 7-15 (z wyjątkiem świąt).