Pod torami w Teresinie i Paprotni powstanie tunel. Inwestycja, realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe, usprawni ruch kolejowy i drogowy. Zakończyć się ma w 2026 roku.
Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w ciągu ul. Ojca Maksymiliana Kolbego / ul. Szymanowskiej w Teresinie już się rozpoczęła. Obecny przejazd zastąpiony będzie 140-metrowym tunelem pod torami linii kolejowej nr 3 Warszawa – Kunowice. Kierowcy nie będą czekać przed zamkniętymi rogatkami. Będą dwa pasy ruchu dla samochodów oraz ścieżka pieszo-rowerowa.
Wartość przedsięwzięcia wynosi około 42 mln zł netto. Finansowe zaangażowanie PKP PLK. wynosi ok. 19,5 mln netto i będzie w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”. Pozostałą część sfinansuje Powiat Sochaczewski. Projekt będzie ubiegał się o dofinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.
Od 6 lutego wykonawca rozpocznie prace związane z likwidacją przejazdu kolejowo-drogowego na granicy Teresina i Paprotni. Kierowcy będą prowadzeni objazdami. Zmiana organizacji ruchu została uzgodniona z zarządcami dróg. Ruch pociągów będzie prowadzony po jednym torze. Budowa obiektu ma zakończyć się w 2026 r.
Więcej bezkolizyjnych skrzyżowań na Mazowszu
Budowa tunelu w Teresinie wpisuje się w działania PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zmierzające do zwiększania bezpieczeństwa w ruchu kolejowym przez budowę bezkolizyjnych skrzyżowań.
Tylko w woj. mazowieckim skrzyżowania bezkolizyjne, poza Teresinem, powstają także w Pruszkowie, projektowany jest obiekt w Celestynowie. W Ciechanowie zbudowano wiadukt pieszo-rowerowy, który w lutym br. zostanie oddany do użytku. Dzięki inwestycjom PLK SA na Mazowszu już wybudowane zostały bezkolizyjne skrzyżowania między innymi na ulicy Karczunkowskiej w Warszawie, w Legionowie, Otwocku, Wołominie, Zielonce, Kobyłce, Tłuszczu, Toporze i Jasienicy Mazowieckiej i Sulejówku.