W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Stacja ładowania pojazdów od KZŁ
Kolejowe Zakłady Łączności pochwaliły się nowym produktem. Na bydgoskim lotnisku zaprezentowano stację ładowania pojazdów elektrycznych.
Tomasz Ciecierski: Mag-Train współpracuje z największymi
Tomasz Ciecierski, prezes zarządu Mag- Train Sp. z o.o., pomówił początki spółki, jej potencjał oraz rolę w polskim systemie kolejowym. Raport Kolejowy: Panie Prezesie, na początek pytanie standardowe. Proszę pokrótce przybliżyć Mag-Train Sp. z o.o. Szczególnie interesuje mnie skąd pomysł na działalność na tak trudnym obszarze, jakim jest modernizacja i serwis taboru kolejowego? Tomasz Ciecierski: […]
Krzysztof Laskowski; FPS H. Cegielski: Stawiamy na pojazdy zeroemisyjne [WYWIAD]
Należy wspomnieć, że nasza firma od samego początku w swoich tradycjach była związana z taborem towarowym, gdzie od 1921 roku produkowała wagony towarowe. Były to węglarki kryte oraz wagony do przewozu szyn. Prace nad tematem szeroko rozumianych „przewozów towarowych” obejmują koncepcje m.in. wagonów towarowych „do przewozu materiałów sypkich”. Również w dalszej perspektywie zamierzamy podjąć działania […]