W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Pociąg PESY dla Afryki gotowy! Niebawem popłynie do Ghany [ZDJĘCIA]
PESA Bydgoszcz wyprodukowała już pierwszy spalinowy zespół trakcyjny, który niebawem zostanie dostarczony do klienta z Ghany. W 2022 roku Pesa Bydgoszcz podpisała umowę z kolejowym operatorem z Ghany na dostawę dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych wraz z opcją na dokupienie kolejnych 10 składów. Jak informował we wrześniu 2022 roku Wiceprezes Pesy Maciej Maciejewski, pierwszym pojazdem, który […]
“Opolanka” trafiła na Dolny Śląsk, szynobus KD – na Pomorze. Przewoźnicy wymienili się taborem
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście zamienia się taborem z Kolejami Dolnośląskimi. Od przyszłego tygodnia na pomorskich torach kursować będzie pojazd SA 124-23, na Dolny Śląsk ponownie trafiła zaś „Opolanka”. Do podobnej zamiany między przewoźnikami doszło w ubiegłym roku. Tym razem jednak na Pomorze trafi pojazd o pięć lat nowszy. – SA 134-023 został wyprodukowany […]
Problem z naprawą lokomotyw EU/EP07. Przetarg na naprawę 50 elektrowozów rozstrzygnięty w połowie
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na naprawę P4 lokomotyw serii EU/EP07. Zgodnie z przewidywaniami, wybrano wykonawcę wyłącznie dla połowy zamówienia. Pod koniec listopada 2022 roku PKP Intercity ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy na 4-tym poziomie utrzymania przy łącznie 50 elektrowozach serii EU/EP07. Przetarg został podzielony na dwie części: każda dotyczyła wykonania naprawy 25 lokomotyw. Pod koniec […]




