W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
SNCF Voyageurs i Alstom zaprezentowały pierwszy francuski pociąg hybrydowy
O rozwiązaniach walczących z kryzysem klimatycznym mówił Carole Delga, Prezydent Regionu Occitanie/Pyrénées-Méditerranée, Prezydent Regionów Francji. – Kryzys klimatyczny, z którym mamy do czynienia, oznacza, że musimy ponownie skupić się na naszych środkach transportu i je zmienić. Głównie zniwelować emisję gazów cieplarnianych w kraju. Nie chodzi o zmniejszenie ilości podróży, ale o lepsze podróżowanie. To cały […]
Koleje Dolnośląskie zaprezentowały Elfa 2 od PESA Bydgoszcz [DUŻO ZDJĘĆ]
Koleje Dolnośląskie kupią w ramach opcji 8 pociągów Elf2 Post Views: 4 009
Japoński przewoźnik solidarny z Ukrainą
Mieszkańcy zachodniej Japonii mogą podróżować pociągiem pomalowanym w ukraińskie barwy. To wyraz solidarności operatora kolejowego z Takamatasu z walczącą Ukrainą i gest dla załogi Ukrzaliznytsii. Jak informują zagraniczne media, Takamatsu-Kotohira Electric Railroad pomalował pociąg w żółto-niebieskie barwy, by dać wyraz wsparcia dla Ukrainy. Po bokach składu naniesione zostały hasła „Jesteśmy z wami”, a także „Dla […]