W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Monachium zamawia pociągi przyszłości za ponad 2 mld euro [ZDJĘCIA]
Całkowicie nowa jest informacja pasażerska: wyświetlacze znajdują się wewnątrz i na zewnątrz nad drzwiami, na suficie, a także w przejściach między wagonami. Dostarczą informacji m.in. o przebiegu podróży, stacjach i obłożeniu danego pociągu. Przed wyjściem pokażą zaś, gdzie na peronie znajdują się schody lub windy. Na zewnątrz pociągu odpowiednią linię wskażą kolorowe paski LED. Komfort […]
Zmiany na kolei nie są zależne tylko od CUPT
Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora CUPT1, opowiada o wpływie Centrum na stan kolei.
Nowe pociągi dla Kolei Mazowieckich. Umowa podpisana
Pociągi będą wyposażone m.in. w klimatyzację, komfortowe fotele, drzwi wejściowe z systemem odskokowo-przesuwnym, urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej dla pasażerów, ogólnodostępną sieć WI-FI, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca dla wózków inwalidzkich, przestrzeń do przewozu rowerów i wózków dziecięcych, toalety z udogodnieniami dla osób z niepełnosprawnościami, monitoring wizyjny czy urządzenia do bezpośredniej komunikacji z obsługą pojazdów., Post […]