Tabor Wywiady

Alstom TrainScanner – predykcja w praktyce [WYWIAD]

Zgodnie z ustalonym procesem mamy koordynatora floty, który pracuje 24 godziny na dobę. Po przejeździe i zanim pociąg dojedzie do hali, posiada już wszystkie dane w systemie, po czym sprawdza alarmy i informuje kierownika zmiany o tym, gdzie wykrył nieprawidłowości. Wówczas w konkretne miejsce udaje się technik serwisu i dokonuje wymiany lub naprawy danego elementu. 

Jakie możliwości daje platforma HealthHub?

Platforma HealthHub to coś więcej niż TrainScanner. Skupia ona w sobie kilka narzędzi diagnostycznych Alstom, które polegają na analizie danych w czasie rzeczywistym. Skaner jest jednym z nich i służy do badania zewnętrznych obszarów pociągu. Drugim narzędziem jest TrainTracer, którego używamy od samego początku projektu. Jest to system, który pobiera dane ze wszystkich czujników zainstalowanych na składzie i przekazuje je w czasie rzeczywistym, np. ciśnienie w układzie hamulcowym, działanie klimatyzacji czy geolokalizację. Natomiast HealthHub skupia w sobie dane TrainTracera i TrainScannera dając kompletne raporty – wiedzę o pociągu dotyczą zarówno danych z wewnętrznych systemów, jak i zewnętrznych elementów, które nie są wyposażone w czujniki, a są mierzone i badane przez kamery i lasery.

Jak długo trwa sam proces skanowania składu? Czy w tym wszystkim jest jeszcze miejsce dla człowieka? 

pociąg jest w ruchu i przejeżdża przez skaner z optymalną prędkością od 8 do 15 km/h. Wtedy dane są najpewniejsze, a cały proces trwa ok. 3-4 minuty.