W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
Belgijskie pociągi wracają na tory. RBN łagodzi obostrzenia
Belgijska Rada Bezpieczeństwa Narodowego złagodziła obostrzenia związane z podróżami transportem publicznym, nałożone z powodu pandemii koronawirusa. W związku z tym od 4 maja SNCB i Infrabel przywróciły większość kolejowych połączeń pasażerskich. O swojej decyzji RBN Belgii poinformowała 24 kwietnia. Zmiany pozwoliły przewoźnikom kolejowym w znacznym stopniu powrócić do dawnych rozkładów jazdy. Jedynymi wyjątkami w planie […]
NEWAG podpisał umowę na dostawę pociągów hybrydowych dla Pomorza Zachodniego
Firma NEWAG S.A. podpisała dziś (16.07) z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego umowę na dostawę innowacyjnych pojazdów hybrydowych. Pomorze Zachodnie, jako pierwsze w Polsce, będzie posiadało w swej flocie pojazdy tego typu. W ramach umowy NEWAG dostarczy na Pomorze Zachodnie dwa pojazdy Impuls 2 typu 36WEh z napędem hybrydowym. Kontrakt zawiera prawo opcji na kolejnych dziesięć, […]
Cztery oferty na dostawę ezt dla POLREGIO
POLREGIO otworzyło oferty w przetargu na zakup nowych pociągów. Zainteresowanych dostawą do 200 elektrycznych zespołów trakcyjnych jest czworo producentów. Spółka POLREGIO przetarg ogłosiła na początku maja 2022 r. Swoje oferty złożyli: NEWAG S.A H.Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. PESA Bydgoszcz S.A. Stadler w Polsce Na zakup pojazdów POLREGIO chce przeznaczyć kwotę 6 […]