W utrzymaniu korekcyjnym reagujemy dopiero w momencie, kiedy powstaje awaria, która często powoduje łańcuch usterek. Utrzymanie prewencyjne jest bardzo bezpieczne, ponieważ wymieniamy dany element w zaplanowanym cyklu przeglądowym. Wymiana odbywa się na podstawie początkowej wiedzy -być może część z tych elementów mogłaby jeszcze dłużej posłużyć, ale nie są prowadzone żadne badania, które mogłyby to jednoznacznie wykazać. Pod względem ekonomicznym jest to nieopłacalne. Z kolei predykcja daje nam wiedzę, kiedy dokładnie wymienić dany element, żeby nie dopuścić do usterki, a jeśli jest ona nieunikniona, żeby wymienić element w optymalnym momencie dla danego podzespołu. To zdecydowana przewaga utrzymania predykcyjnego.
Powiązane artykuły
To będzie rewolucja
Krzysztof Dyl, zastępca prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej, przybliżył technologię 5G, drogi jej wdrożenia oraz jej możliwy wpływ na przyszłość.
J. Oleszak: “W obliczu epidemii dyżurni ruchu stoją na posterunku”
Co stanowi największą obawę dla dyżurnych ruchu w sytuacji rozszerzającej się pandemii ? Niemal wszystko. Pracownicy, nie tylko dyżurni ruchu, tak zwyczajnie się boją. Trzeba pamiętać że każdy z nich ma rodzinę, przyjaciół, bliskich. Każdy z nas ma kogoś starszego w rodzinie, a wiec osobę potencjalnie bardziej narażoną na zachorowanie. Wiele zawodów kolejowych, zwłaszcza tych […]
CAF USA dostarczy 102 pojazdy LRV do Bostonu
MBTA (Massachusetts Bay Transportation Authority), agencja publiczna działająca na rzecz Bostonu wybrała firmę CAF USA na wykonawcę kontraktu obejmującego dostarczenie 102 pojazdów LRV. Wartość kontraktu to 811 milionów dolarów. Szczegóły umowy ramowej W ramach umowy przedsiębiorstwo CAF USA wyprodukuje i dostarczy 102 lekkie pojazdy szynowe typu LRV. Stanowią one pewnego rodzaju hybrydę tramwaju z miejskimi […]