Pasażer Tabor

Amtrak uruchomił pilotażowy projekt dot. redukcji CO2 w trakcie podróży

Amtrak: Pasażerowie podróżujący Korytarzem Północno-Wschodnim (NEC), między Bostonem a Waszyngtonem, mogą monitorować redukcję dwutlenku węgla, wynikającą z wyboru przez nich środka transportu. Oszczędności obliczane są na dwa sposoby: porównując z podróżą samochodem i samolotem.

Według Amtrak, podróżowanie samochodem w pojedynkę, w porównaniu do podróży pociągiem, zwiększa emisję dwutlenku węgla do atmosfery o 83 proc. oraz 73 proc., jeżeli porównamy pociąg z samolotem.

Zmiany klimatyczne nadal są jednym z najpilniejszych problemów na świecie i chcemy, aby pasażerowie wiedzieli, że podróżowanie pociągami Amtrak może pomóc obniżyć ich ślad węglowy w porównaniu z podróżowaniem alternatywnymi środkami transportu – powiedziała wiceprezes Amtrak Northeast Corridor Caroline Decker. – Uruchomienie programu porównawczego pokazuje, jak spółce zależy na transporcie korzystniejszym dla środowiska.

 

Pociągi NEC firmy Amtrak to jedyne w kraju składy w pełni elektryczne, zapewniające bardziej przyjazny dla środowiska sposób podróżowania. Amtrak od lat podkreśla swoje zaangażowanie w niwelowanie śladu węglowego, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpiecznego i wygodnego transportu.

W działania te wpisuje się także ostatnia inwestycja Amtrak – zakup nowych pociągów Acela, które zmniejszają obecne zużycie energii o co najmniej 20 proc. 

Obliczanie ograniczenia emisji CO2 do atmosfery to projekt pilotażowy. Amtrak planuje w przyszłości wprowadzić go na wszystkich liniach w sieci krajowej. Obliczenia emisji są generowane z centrum emisji gazów cieplarnianych EPA, które mnoży współczynnik trybu podróży (kg CO2e / pm) przez pasażerokilometry (pm) i równa się całkowitym kilogramom CO2e (na pasażera). Od 2010 r. Firma Amtrak zmniejszyła emisję o 20 proc., a celem jest osiągnięcie redukcji w wysokości 40 proc. do 2030 r.

Reklama