Andrzej Kowalczyk, prezes zarządu MABO Sp. z o.o., opowiedział o kierowaniu firmą, najważniejszych produktach i rozwiązaniach oraz kompleksowych działaniach proklienckich.
Jakie to uczucie kierować „(..) innowacyjną firmą rodzinną o zasięgu globalnym (…)?
Rzeczywiście firma jest rodzinna i polska. W przyszłym roku obchodzimy 55-lecie nieprzerwanej działalności. Taki „wynik” to niezbyt jest niezbyt często osiągany wśród prywatnych firm w Polsce. Co do uczuć to przeważa poczucie odpowiedzialności za dziś a przede wszystkim za przyszłość, stąd dbałość o rozwój firmy i jej produktów.
Ostatnie miesiące to trudny okres dla gospodarki. Także dla Mabo. Ostatecznie jednak wyniki przemawiają za Wami. Co było ich fundamentem?
Załoga, załoga i raz jeszcze załoga. To dzięki pracownikom MABO ich postawie, zdyscyplinowaniu, zaangażowaniu przeszliśmy przez ten czas w dobrej kondycji. Tak jak wszędzie były różne momenty, ale było widać i czuć, że jesteśmy jednym zespołem, gramy do jednej bramki po to aby osiągnąć jak najlepszy „wynik” i przejść przez ten czas jak to sami nazywaliśmy „…jak najmniej poobijani.” – daliśmy radę z czego wszyscy jesteśmy zadowoleni. Przysłowie mówi: Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, i po raz kolejny okazało się, że mądrość starszych ma w sobie bardzo dużo prawdy. Życie pozwoliło nam zweryfikować to przysłowie – zgadza się w 100%.
Przechodząc do spraw kolejowych. Pomimo tego, że katalog produktów Mabo jest rozległy wydaje się, że Waszym flagowym pozostaje TUN, czyli trakcyjne urządzenie naprężające. Proszę przypomnieć najważniejsze zalety tego rozwiązania?
Tak napinacze bezciężarowe to w branży kolejowej nasz – jak Pan to nazwał – flagowy produkt. Co do zalet tego rozwiązania to ci którzy mają lub mieli z nim styczność wiedzą doskonale. W tym miejscu muszę podkreślić, że MABO nie ogranicza się tylko i wyłącznie do wytworzenia i dostawy napinaczy. Nasze urządzenia mają ułatwiać pracę zespołom montującym jak i finalnemu użytkownikowi. Stąd cechy takie jak bezobsługowość, prosty montaż, łatwa regulacja, trwałość i bezawaryjność to podstawa. Jak Pan wie nasza współpraca z odbiorcą nie kończy się z chwilą dostawy. Mamy mobilne zespoły które wspierają zarówno firmy wykonawcze jak i pracowników PKP PLK S.A. w ramach szeroko pojętego supportu. W ramach potrzeb bierzemy udział w montażach urządzeń, odbiorach, szkoleniach zespołów montażowych a także wspieramy projektantów. To dla nas bardzo ważne bo to działa w dwie strony my pokazujemy i uczymy ale również dzięki tym kontaktom wiele się nauczyliśmy. Dzięki uwagom zespołów montażowych wprowadziliśmy wiele zmian dzięki który montaż urządzeń stał się jeszcze łatwiejszy i przydatny. Poza tym bezpośredni kontakt z odbiorcą umożliwia nam rozwijanie naszych produktów, wprowadzanie nowych funkcjonalności …
Właśnie czy elementem tego jest aplikacja MABO SetSoft ?
Tak to nowinka jaką wprowadziliśmy jako uzupełnienie naszych urządzeń. Życie pokazało, że mimo oczywistości i tak zdarza się popełniać błędy. W związku z tym w pierwszym kwartale br. uzupełniliśmy naszą ofertę o mobilną aplikację MABO SetSof, wspierająca zespoły montażowe jak i użytkowników naszych urządzeń.