Oferta biletowa PKP Intercity dostępna jest już na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacji KOLEO w systemie Android oraz iOS. To kolejny krok w rozwoju sieci sprzedaży biletów największego polskiego przewoźnika pasażerskiego.
PKP Intercity i Astarium Sp. z o.o. sfinalizowały końcowy etap integracji systemów informatycznych obu spółek. Dzięki temu oferta biletowa przewoźnika dalekobieżnego jest już dostępna na stronie internetowej koleo.pl i w aplikacjach KOLEO na Android oraz iOS.
Od teraz pasażerowie mogą zakupić w KOLEO bilety jednorazowe bezpośrednie i bilety z przesiadką na przejazdy pociągami po Polsce, w tym również bilety przesiadkowe na przewoźników regionalnych. Jeszcze przed osiągnięciem pełnej funkcjonalności, od 26 października do dziś – w mniej niż miesiąc – podróżni kupili w KOLEO ponad 150 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.
– Strona internetowa i aplikacja KOLEO to następne kanały sprzedaży z biletami PKP Intercity w ofercie. Ale to też kolejna „cegiełka” w naszych działaniach, mających na celu ułatwienie zakupu biletów. Z naszych danych wynika, że Polacy coraz chętniej kupują bilety przez Internet – to szybkie i wygodne. Dlatego staramy się, aby każdy podróżny mógł zakupić bilet PKP Intercity w swojej ulubionej aplikacji – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
O współpracy z PKP Intercity mówi także właściciel platformy KOLEO.
Dołączenie PKP Intercity do KOLEO to bardzo ważny krok dla polskiej kolei, na który zarówno my, jak i pasażerowie czekaliśmy od dawna. PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, a KOLEO to największy niezależny sprzedawca biletów kolejowych w Polsce. Wiem, że połączenie KOLEO z PKP Intercity ułatwi i przyspieszy tysiącom pasażerów z całej Polski zakup biletów. Wierzę też, że przyczyni się to do tego, że kolej jako środek transportu jeszcze bardziej zyska na popularności – powiedział Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciela platformy KOLEO.
PKP Intercity systematycznie poszerza sieć sprzedaży biletów. W ostatnich miesiącach partnerami narodowego przewoźnika zostali mPay S.A. oraz Teroplan S.A. obsługujący platformę e-podróżnik.pl. Pasażerowie chętnie korzystają z rozszerzonej sieci sprzedaży – przez aplikację mPay i serwis e-podróżnik podróżni kupili już ponad 600 tys. biletów na połączenia PKP Intercity.
Współpraca z KOLEO także odbywa się w ramach nowego modelu sprzedaży agencyjnej, który PKP Intercity wprowadziło we wrześniu 2021 r. Charakteryzuje się on ujednoliconymi warunkami handlowymi dla wszystkich partnerów. Upraszcza to formalności związane z rozpoczęciem współpracy. Dzięki temu coraz więcej partnerów może zaoferować bilety PKP Intercity w swoich kanałach sprzedaży.
Coraz więcej biletów kupowanych przez kanały zdalne – PKP Intercity stawia na ich rozwój
Rozwój kanałów zdalnych i rozszerzanie sieci sprzedaży to część strategii rozwoju PKP Intercity. Jako jeden z kluczowych celów wyznacza ona usprawnienie i uproszczenie procesu obsługi podróżnych poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań cyfrowych. Celem jest szybki, prosty i intuicyjny zakup biletu w preferowanej przez klienta aplikacji lub stronie internetowej.