O 10 proc. zwiększy się liczba połączeń kolejowych realizowanych przez Polregio w województwie dolnośląskim. To jedno z uzgodnień wchodzące w skład umowy, którą przewoźnik podpisał z samorządem województwa. Wartość 10-letniego kontraktu to 309 mln zł.
W przyszłym roku praca eksploatacyjna pociągów Polregio wyniesie ponad 3,5 mln km. Spółka realizować będzie przewozy do 14 grudnia 2030 r. Rozliczenie z wykonanej pracy będzie następowało corocznie. Podobnie ustalane będą rozkłady jazdy na kolejny roczny okres.
– Dolny Śląsk jest wyjątkowym miejscem, które dysponuje gęstą siatką linii kolejowych. Cieszę się, że pomimo inwestycji we własną spółkę przewozową Urząd Marszałkowski utrzymuje wysoki poziom współpracy z POLREGIO. Dzięki temu możemy rozwijać siatkę połączeń, zarówno w przewozach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.
O poprawie frekwencji w pociągach mówił Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
– W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania regionalnym transportem kolejowym. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców regionu rozwijamy naszą ofertę przejmując kolejne linie, kupując nowoczesny tabor, ale także zawierając umowy z przewoźnikami. Dzisiejsza umowa z POLREGIO to efekt naszej współpracy w tym zakresie – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.
Do dostępności kolei nawiązał zaś Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
– Chcemy, aby kolej była najbardziej dostępna dla mieszkańców naszego województwa. Cały czas inwestujemy w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie, a podpisanie tej umowy to kontynuacja naszych działań – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.
Oprócz dodatkowych osiemnastu par pociągów m. in. na liniach do Wołowa, Opola i Poznania, pasażerowie pozytywnie odczują zmiany wynikające z modernizacji tras. Na przykład na zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań pociągi POLREGIO, które zatrzymują się na wszystkich przystankach będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Natomiast na linii Wrocław – Ścinawa – Głogów – Zielona Góra już od kwietnia przyszłego roku będzie jeździł wyłącznie tabor zmodernizowany wyposażony w klimatyzację i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych, aby w godzinach szczytu obowiązywał cykl półgodzinny, a poza szczytem godzinny.
Przewozy objęte Umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych:
- Wrocław – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski),
- Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole),
- Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra),
- Wrocław – Strzelin – Ziębice – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie,
- Wrocław – Żmigród – (Rawicz – Leszno – Poznań),
- Wrocław – Oleśnica – Bierutów – (Namysłów – Kluczbork),
- Wrocław – Oława – (Brzeg – Opole/Nysa),
- Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba,
- (Görlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary – Żagań/Zielona Góra),
- (Zielona Góra) – Głogów – (Wschowa – Leszno),
- (Nysa) – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko.
W miejscu dotychczasowych pociągów do Łodzi Kaliskiej zostały uruchomione pociągi z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego i z powrotem. Jednocześnie zamiast dwóch par pociągów do Międzylesia, POLREGIO uruchomi nowe pociągi do Ścinawy, Głogowa, Ziębic, Strzelina, Poznania, Brzegu i Jelcza-Laskowic.