Polregio

Dolnośląskie: kolejna dekada dla Polregio. Umowa podpisana

O 10 proc. zwiększy się liczba połączeń kolejowych realizowanych przez Polregio w województwie dolnośląskim. To jedno z uzgodnień wchodzące w skład umowy, którą przewoźnik podpisał z samorządem województwa. Wartość 10-letniego kontraktu to 309 mln zł.

Fot. UMWD

W przyszłym roku praca eksploatacyjna pociągów Polregio wyniesie ponad 3,5 mln km. Spółka realizować będzie przewozy do 14 grudnia 2030 r. Rozliczenie z wykonanej pracy będzie następowało corocznie. Podobnie ustalane będą rozkłady jazdy na kolejny roczny okres.

– Dolny Śląsk jest wyjątkowym miejscem, które dysponuje gęstą siatką linii kolejowych. Cieszę się, że pomimo inwestycji we własną spółkę przewozową Urząd Marszałkowski utrzymuje wysoki poziom współpracy z POLREGIO. Dzięki temu możemy rozwijać siatkę połączeń, zarówno w przewozach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

 

O poprawie frekwencji w pociągach mówił Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

– W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania regionalnym transportem kolejowym. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców regionu rozwijamy naszą ofertę przejmując kolejne linie, kupując nowoczesny tabor, ale także zawierając umowy z przewoźnikami. Dzisiejsza umowa z POLREGIO to efekt naszej współpracy w tym zakresie – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

 

Do dostępności kolei nawiązał zaś Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

– Chcemy, aby kolej była najbardziej dostępna dla mieszkańców naszego województwa. Cały czas inwestujemy w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie, a podpisanie tej umowy to kontynuacja naszych działań – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

 

Oprócz dodatkowych osiemnastu par pociągów m. in. na liniach do Wołowa, Opola i Poznania, pasażerowie pozytywnie odczują zmiany wynikające z modernizacji tras. Na przykład na zmodernizowanej linii Wrocław – Poznań pociągi POLREGIO, które zatrzymują się na wszystkich przystankach będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Natomiast na linii Wrocław – Ścinawa – Głogów – Zielona Góra już od kwietnia przyszłego roku będzie jeździł wyłącznie tabor zmodernizowany wyposażony w klimatyzację i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych, aby w godzinach szczytu obowiązywał cykl półgodzinny, a poza szczytem godzinny.

Przewozy objęte Umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych:

  • Wrocław – Oleśnica – (Ostrów Wielkopolski),
  • Wrocław – Jelcz Laskowice – (Opole),
  • Wrocław – Wołów – Ścinawa – Głogów – (Zielona Góra),
  • Wrocław – Strzelin – Ziębice – Kłodzko – Bystrzyca Kłodzka – Międzylesie,
  • Wrocław – Żmigród – (Rawicz – Leszno – Poznań),
  • Wrocław – Oleśnica – Bierutów – (Namysłów – Kluczbork),
  • Wrocław – Oława – (Brzeg – Opole/Nysa),
  • Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba,
  • (Görlitz) – Zgorzelec – Węgliniec – (Żary – Żagań/Zielona Góra),
  • (Zielona Góra) – Głogów – (Wschowa – Leszno),
  • (Nysa) – Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko.

W miejscu dotychczasowych pociągów do Łodzi Kaliskiej zostały uruchomione pociągi z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego i z powrotem. Jednocześnie zamiast dwóch par pociągów do Międzylesia, POLREGIO uruchomi nowe pociągi do Ścinawy, Głogowa, Ziębic, Strzelina, Poznania, Brzegu i Jelcza-Laskowic.

Umowa z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego jest jedenastą wieloletnią umową zawartą przez POLREGIO w tym roku. Wcześniej przewoźnik podpisał kontrakty z Województwem Małopolskim, Łódzkim, Warmińsko-Mazurskim, Zachodniopomorskim, Podkarpackim, Lubelskim, Lubuskim, Opolskim, Świętokrzyskim a w 2019 roku – z Województwem Śląskim. W celu zapewnienia kontynuacji przewozów, samorządy powinny podpisać umowy PSC (ang. Public Service Contract) najpóźniej do 12 grudnia 2020 roku.

Reklama