Polregio

Dolnośląskie: kolejna dekada dla Polregio. Umowa podpisana

O 10 proc. zwiększy się liczba połączeń kolejowych realizowanych przez Polregio w województwie dolnośląskim. To jedno z uzgodnień wchodzące w skład umowy, którą przewoźnik podpisał z samorządem województwa. Wartość 10-letniego kontraktu to 309 mln zł.

Fot. UMWD

W przyszłym roku praca eksploatacyjna pociągów Polregio wyniesie ponad 3,5 mln km. Spółka realizować będzie przewozy do 14 grudnia 2030 r. Rozliczenie z wykonanej pracy będzie następowało corocznie. Podobnie ustalane będą rozkłady jazdy na kolejny roczny okres.

Dolny Śląsk jest wyjątkowym miejscem, które dysponuje gęstą siatką linii kolejowych. Cieszę się, że pomimo inwestycji we własną spółkę przewozową Urząd Marszałkowski utrzymuje wysoki poziom współpracy z POLREGIO. Dzięki temu możemy rozwijać siatkę połączeń, zarówno w przewozach aglomeracyjnych jak i międzyregionalnych – mówi Artur Martyniuk, Prezes Zarządu POLREGIO.

 

O poprawie frekwencji w pociągach mówił Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

– W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania regionalnym transportem kolejowym. Odpowiadając na potrzeby mieszkańców regionu rozwijamy naszą ofertę przejmując kolejne linie, kupując nowoczesny tabor, ale także zawierając umowy z przewoźnikami. Dzisiejsza umowa z POLREGIO to efekt naszej współpracy w tym zakresie – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

 

Do dostępności kolei nawiązał zaś Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

– Chcemy, aby kolej była najbardziej dostępna dla mieszkańców naszego województwa. Cały czas inwestujemy w rozwój sieci połączeń kolejowych w regionie, a podpisanie tej umowy to kontynuacja naszych działań – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego.

 

Oprócz dodatkowych osiemnastu par pociągów m. in. na liniach do Wołowa, Opola i Poznania, pasażerowie pozytywnie odczują zmiany wynikające z modernizacji tras. Na przykład na zmodernizowanej linii WrocławPoznań pociągi POLREGIO, które zatrzymują się na wszystkich przystankach będą jeździły nawet o kilkadziesiąt minut krócej. Natomiast na linii Wrocław – Ścinawa – Głogów – Zielona Góra już od kwietnia przyszłego roku będzie jeździł wyłącznie tabor zmodernizowany wyposażony w klimatyzację i udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Przewoźnik zabiegał o ustalenie jak najbardziej regularnych odstępów czasowych, aby w godzinach szczytu obowiązywał cykl półgodzinny, a poza szczytem godzinny.

Przewozy objęte Umową będą realizowane na niżej wymienionych liniach komunikacyjnych:

W miejscu dotychczasowych pociągów do Łodzi Kaliskiej zostały uruchomione pociągi z Wrocławia do Ostrowa Wielkopolskiego i z powrotem. Jednocześnie zamiast dwóch par pociągów do Międzylesia, POLREGIO uruchomi nowe pociągi do Ścinawy, Głogowa, Ziębic, Strzelina, Poznania, Brzegu i Jelcza-Laskowic.

Dodaj komentarz