global Inwestycje

Koleje Czeskie modernizują wagony bistro

Wykładziny zamiast linoleum i odnowione siedzenia z nowymi obiciami – Koleje Czeskie unowocześniają wnętrza wagonów bistro ARmpee832 w klasie 1. Przewoźnik zainwestuje w nowocześniejszy sprzęt Wi-Fi, a także nowe centralki, które umożliwią selektywne blokowanie drzwi wejściowych.

Koleje Czeskie modernizują wagony bistro (Fot. https://www.mdcr.cz/)
Koleje Czeskie modernizują wagony bistro (Fot. https://www.mdcr.cz/)

W ramach modernizacji części restauracyjnej, wykonawca prac zamontuje nowe stoliki i fotele. Zmienią one dotychczasowy styl wnętrza z bistro w klasyczną restaurację. Stoliki barowe i siedzenia przejdą rekonstrukcję i wymianę tapicerki. W przedziale 1 klasy wykonawca położy nową wykładzinę, która przyczyni się do większego komfortu i obniży poziom hałasu. Drzwi zostaną uzupełnione o system bocznej selektywnej blokady drzwi (SSOD/LAT), którą steruje maszynista. System uniemożliwia pasażerom opuszczenie peronu lub otwarcie drzwi podczas jazdy.

– W ostatnich latach zmodernizowaliśmy 18 wagonów restauracyjnych. Rozpoczęliśmy modernizację kolejnych 6 wagonów bistro. Włączymy je m.in. do pociągów jadących z Pragi przez Ostrawę do Krakowa i Warszawy – mówi Jiří Ješeta, członek zarządu Kolei Czeskich. – Dzięki modernizacji zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróżowania, a żywotność wagonów zostanie przedłużona o kolejne 10-15 lat.

 

Modernizację wagonów ARmpee832 przeprowadzi spółka zależna DPOV Kolei Czeskich. Prace zrealizuje w tym roku. Całkowity koszt inwestycji to około 15 milionów koron.

Obecne wagony typu ARmpee832 wyprodukowano (dla ČSD) w 1984 roku we wschodnioniemieckiej wagonowni w Budyšínie. Przewoźnik wykorzystywał je głównie na nocnych połączeniach między wschodnią i zachodnią częścią Czechosłowacji. W 1994 r. wagony należące do ČD zostały przebudowano w celu połączenia wagonów bistro i wagonów 2. klasy. W latach 2009 i 2010 zmodernizowano łącznie 6 wagonów do typu ARmpee. Wykonawca zainstalował w nich klimatyzację. Zwiększył także prędkość maksymalną wagonów ze 140 do 160 km/h.

Większość z pierwotnie 20 wyprodukowanych wagonów, po podziale Czechosłowacji, pozostała na Słowacji.

Dodaj komentarz