Tabor

Koleje Mazowieckie odebrały kolejne FLIRTY

Koleje Mazowieckie odebrały kolejne z zamówionych pojazdów FLIRT ER160. Tabor przewoźnika będzie dysponował łącznie 61 pojazdami tego typu. Nowoczesne maszyny są cenione nie tylko przez pracowników drużyn pociągowych, ale również przez podróżnych.

Kolejne FLIRTY trafiły do parku taborowego Kolei Mazowieckich (fot. KM)
Kolejne FLIRTY trafiły do parku taborowego Kolei Mazowieckich (fot. KM)

Spółka Koleje Mazowieckie w 2018 r. zawarła umowę wykonawczą ze Stadler Polska, która w swojej siedzibie w Siedlcach wyprodukowała pojazdy FLIRT ER160. Ostatnie protokoły techniczne pojazdów o numerach 51, 52, 53 podpisano w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu, w związku z czym rekordowe zamówienie zbliża się ku końcowi. Nowe pociągi będą obsługiwały połączenia na trasie WarszawaTłuszcz.

Podróżujący chwalą podróże pojazdami FLIRT ER160

Przewoźnik dysponuje coraz większą liczbą pojazdów nowej generacji. Jak wskazuje dyrektor eksploatacyjny, znajdują one uznanie przede wszystkim wśród podróżujących.

– Pojazdy FLIRT ER160 użytkujemy od lipca 2020 roku. Można śmiało powiedzieć, że w sposób istotny zmieniły oblicze Mazowsza w zakresie kolejowych, regionalnych przewozów pasażerskich. Tabor jest już wyraźnie widoczny na wszystkich odcinkach linii kolejowych, dla których został zakupiony. Wysoko oceniane są jego walory techniczno-eksploatacyjne, a nasi pasażerowie, co najważniejsze, szczególnie sobie chwalą podróże flirtami – mówi Czesław Sulima, Członek Zarządu Kolei Mazowieckich, Dyrektor Eksploatacyjny.

 

Kontrakty wykonawcze wyniosły ponad 2 mld zł brutto. Spółka zakupiła wyposażone w Wi-Fi, monitoring i udogodnienia dla osób ze specjalnymi potrzebami pojazdy typu FLIRT ER160. Na podkładach mieszczą się m.in. platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych. Wagon C posiada zintegrowaną pętlę indukcyjną, aby ułatwić podróż osobom niedosłyszącym. Jak dotąd, zamówienie zrealizowano w 85%. Druga połowa roku przyniesie pasażerom Kolei Mazowieckich możliwość przejazdu we wszystkich zamówionych pojazdach.

– Bardzo się cieszymy, że nasze nowe pojazdy FLIRT są tak dobrze odbierane przez maszynistów i drużyny konduktorskie naszego Klienta oraz przez pasażerów. To najlepsze potwierdzenie, że dobrze wywiązujemy się z naszego zadania. Realizacja ostatniego zamówienia KM przebiega zgodnie z planem, przekazujemy kolejne jednostki w terminie i pracujemy nad produkcją kolejnych – mówi Tomasz Prejs, Prezes Zarządu Stadler Polska.

Dodaj komentarz