Internetowa sprzedaż biletów na pociągi Kolei Ukraińskich wzrosła w grudniu do 77 proc. W 2021 r. UZ sprzedały łącznie 28,8 mln biletów kolejowych.
Pasażerowie Ukrzaliznytsia coraz częściej kupują bilety za pośrednictwem usług elektronicznych. Udział biletów zakupionych online w minionym roku to 68,5 proc. Sprzedaż ta znacznie wzrosła w grudniu i wyniosła 77 proc.
– W sumie w 2021 r. pasażerowie JSC Ukrzaliznytsia zakupili za pośrednictwem serwisów internetowych i kas biletowych 28,8 mln biletów kolejowych – informuje ukraiński przewoźnik kolejowy.
Przypomnijmy, że Koleje Ukraińskie wprowadziły sprzedaż biletów online w 2012 roku. Od tego czasu z roku na rok rośnie udział sprzedaży biletów online. Dla porównania w 2020 roku tak zakupione bilety stanowiły 61,5 proc. całej sprzedaży.
Ukrzaliznytsia systematycznie rozwija swoje usługi online. W ciągu ostatniego miesiąca UZ, przy współpracy z Visa, zwróciła pasażerom kupującym bilety online w aplikacjach Viber, Telegram, Facebook Messenger i Apple Messages, 10 proc. wartości. Obecnie podróżni mogą także kupić bilety online za pomocą karty „eSupport”.
W kwietniu odbędzie się II Kongres Zamówień Publicznych [ONLINE]