Centrum Unijnych Projektów Transportowych bierze znaczący udział w Krajowego Planu Odbudowy jako jednostka wspierająca ministra właściwego do spraw transportu (MI). Powierzono nam zadania w ramach dwóch z pięciu komponentów. W zakresie zielonej energii i zmniejszenia energochłonności (komponent B) oraz zielonej, inteligentnej mobilności (komponent E). Standardowo, będziemy się zajmować działaniami ściśle związanymi z transportem.
Powiązane artykuły
Pomorze Zachodnie stawia na NEWAG. Spółka dostarczy tam dwie hybrydy
Firma NEWAG S.A. dostarczy na Pomorze Zachodnie dwa pojazdy hybrydowe. Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego zaakceptował ofertę spółki. Koszt inwestycji w zamówieniu podstawowym to 49,2 mln zł brutto. Oferta złożona przez NEWAG była jedyną w prowadzonym postępowaniu przetargowym. Hybrydy dostarczone zostaną do zamawiającego najpóźniej do końca 2021 r. Złożona przez NEWAG oferta została przeanalizowana przez komisję przetargową. […]
Lewitacja pociągów na konwencjonalnej sieci kolejowej jest możliwa
Do tej pory na rozwój technologii MagRail i jej testowanie Nevomo pozyskało 11 mln euro (w tym 5,5 mln euro inwestycji kapitałowych i 5,5 mln euro dotacji unijnych). Ponadto w ubiegłym roku spółka otrzymała 17,5 mln euro od Komisji Europejskiej (akcelerator EIC: 2,5 mln euro dotacji i 15 mln euro dodatkowej inwestycji kapitałowej). Zbierane są […]
PKP PLK kontynuuje prace na stacji Warszawa Zachodnia [ZDJĘCIA]
Prace na stacji Warszawa Zachodnia trwają. Aktualnie wykonywane są one przy peronach i przejściu podziemnym. Obejmują także wiadukt kolejowy nad al. Prymasa Tysiąclecia. Wartość robót to ok. 2 mld zł netto. Prace obejmują remont wiaduktu kolejowego nad al. Prymasa Tysiąclecia. Poprawią one stan obiektu na kolejne lata. Wykonawca wymieni zewnętrzną warstwę betonu, a cała konstrukcja […]




