Raport z Polski Wydarzenia

“Miał dużo szczęścia”. Groźny wypadek na przejeździe kolejowym na Lubelszczyźnie

Dużo szczęścia miał kierowca samochodu osobowego, który wjechał na przejazd kolejowy tuż przed nadjeżdżający pociąg. Z obrażeniami ciała, które nie zagrażają życiu mężczyzny, trafił do szpitala.

Do zdarzenia doszło w sobotę 23 października, po godz. 7.00, na niestrzeżonym przejeździe kolejowym w Okrzei w woj. lubelskim.

– Policjanci, którzy przyjechali na miejsce wypadku ustalili, że na niestrzeżonym przejeździ kolejowym, pociąg osobowy relacji DęblinŁuków, uderzył w skodę – informuje aspirant sztabowy Marcin Józwik z Policji Lubelskiej. – W wyniku tego zdarzenia kierujący osobówką 59-letni mieszkaniec Łęcznej doznał obrażeń ciała i został przewieziony do szpitala. Na szczęście okazało się, że urazy mężczyzny są niegroźne, jego życiu i zdrowiu nie zagraża niebezpieczeństwo.

 

Jak wynika ze wstępnych ustaleń policjantów, kierowca skody dojechał do niestrzeżonego przejazdu kolejowego i nie zatrzymał się przed znakiem STOP. Wjeżdżając na tory znalazł się tuż przed jadącym pociągiem osobowym. Mimo gwałtownego hamowania składu, doszło do zderzenia.

Prowadzący postępowanie funkcjonariusze ustalą szczegóły i przebieg wypadku, sprawdzą dlaczego 59-latek nie zachował szczególnej ostrożności i wjechał na niestrzeżony przejazd kolejowy bezpośrednio przed poruszający się po torach pociąg.

– Przypominamy, że kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność – zaznacza aspirant sztabowy Marcin Józwik. – Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.

 

Kierującemu pojazdem zabrania się:

  • objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
  • wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
  • wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
  • omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.

W razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym, kierujący jest obowiązany niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.

Kierujący pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 10 m, który nie może rozwinąć prędkości większej niż 6 km/h, przed wjazdem na przejazd klejowy jest obowiązany upewnić się, czy w czasie potrzebnym na przejechanie przez ten przejazd nie nadjedzie pojazd szynowy, lub uzgodnić czas tego przejazdu z dróżnikiem kolejowym.

Dodaj komentarz