W dniach 5-7 października 2022 w Ustce odbyła się XIX konferencja „Tabor Szynowy – Zakup, Modernizacja, Utrzymanie”, organizowana przez Polską Izbę Producentów Urządzeń i Usług na Rzecz Kolei. MMR Group TransComfort, jako srebrny sponsor spotkania, skierował szczególną uwagę na bezpieczeństwo i odpowiedzialność podczas eksploatacji i utrzymania pojazdów szynowych.
Głównym celem konferencji „Tabor Szynowy – Zakup, Modernizacja, Utrzymanie” jest promowanie kolei jako zrównoważonego, inteligentnego i bezpiecznego środka transportu. Tegoroczna edycja była szczególna dla MMR Group TransComfort, srebrnego partnera konferencji. Przedstawiciele firmy wygłosili prelekcję na temat „Bezpieczeństwo i odpowiedzialność w eksploatacji i utrzymaniu pojazdów szynowych”, a także premierowo pokazali film pt. „Prawidłowe serwisowanie pojazdów szynowych”, zrealizowany z PESA Mińsk Mazowiecki. Podstawowym przesłaniem zarówno prezentacji, jak i filmu był fakt, że właściwy i profesjonalny dobór zawieszenia I i II stopnia ma bezpośredni wpływ na parametry zachowania się pojazdu pod względem:
- bezpieczeństwa – Y/Q (PN-EN 14363),
- komfortu – Nmv (UIC 513).
Podczas serwisowania pojazdów szynowych każdy element zawieszenia pojazdu jest istotny. Niedozwolone jest ignorowanie wymogów naprawy rewizyjnej pojazdu, która zakłada bezwzględną wymianę elementów po okresie 8 lat lub przebiegu 1,2 mln km (w układzie co wystąpi najpierw). Istotne przy tym jest wcześniejsze, odpowiednie zatowarowanie warsztatu, zgodnie z zasadą just-in-time, w zapas oryginalnych elementów, które zostały wcześniej przebadane w pierwotnym, homologowanym pojeździe i są jedyne właściwe podczas przeglądu na poziomie utrzymania P4. Wystąpienie MMR Group TransComfort dobitnie wskazało, że pracownicy warsztatów utrzymaniowych stoją przed decyzjami, które mogą mieć bezpośredni wpływ na zdrowie i życie pasażerów kolei, na bezpieczeństwo w transporcie kolejowym.
MMR Group TransComfort dziękuje organizatorom i uczestnikom za kolejne merytoryczne spotkanie.