
Na stacji Zielona Góra pasażerowie korzystać mogą z nowych wind i systemu informacji pasażerskiej. W ramach inwestycji PKP PLK na peronach powstało zadaszenie, niżej – wyremontowane przejście podziemne. Koszt prac to ok. 38 mln zł.
Na peronach, poza zadaszeniem, pojawiła się przeszklona wiata i nowe oświetlenie. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.
Modernizacja przejścia podziemnego zrealizowana została jeszcze w 2019 r. Rozbudowany tunel połączył ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając bezpieczne przejścia z obu stron miasta. Dla osób niepełnosprawnych, z dużymi bagażami czy wózkami dostępne są windy i pochylnie.
Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.
W ramach inwestycji przebudowany został także wiadukt nad ul. Batorego i okoliczna infrastruktura drogowa oraz piesza.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etap inwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów ‒ Zielona Góra ‒ Rzepin ‒ Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Roboty rozpoczęły się w październiku 2017 r. Prace na stacji warte były ok. 31,7 mln zł, na modernizację wiaduktu kolejowego przeznaczono ok. 6,3 mln zł.