Inwestycje

Modernizacja stacji w Zielonej Górze. Trwa odbiór inwestycji

Fot. PKP PLK

Na stacji Zielona Góra pasażerowie korzystać mogą z nowych wind i systemu informacji pasażerskiej. W ramach inwestycji PKP PLK na peronach powstało zadaszenie, niżej – wyremontowane przejście podziemne. Koszt prac to ok. 38 mln zł.

Na peronach, poza zadaszeniem, pojawiła się przeszklona wiata i nowe oświetlenie. Dotychczasowe betonowe fragmenty wiat zostały przekazane miłośnikom kolei i będą wykorzystane w Parku Kolei Szprotawskiej w Zielonej Górze.

Modernizacja przejścia podziemnego zrealizowana została jeszcze w 2019 r. Rozbudowany tunel połączył ul. Dworcową z ul. Towarową, zapewniając bezpieczne przejścia z obu stron miasta. Dla osób niepełnosprawnych, z dużymi bagażami czy wózkami dostępne są windy i pochylnie.

Osobom niewidzącym i niedowidzącym w drodze do pociągu pomagają specjalne nakładki w alfabecie Braille’a zamontowane na poręczach.

W ramach inwestycji przebudowany został także wiadukt nad ul. Batorego i okoliczna infrastruktura drogowa oraz piesza.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zrealizowały drugi etap inwestycji we współpracy z miastem w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 273 na odcinku Głogów ‒ Zielona Góra ‒ Rzepin ‒ Dolna Odra wraz z łącznicami nr 821 i 822”. Roboty rozpoczęły się w październiku 2017 r. Prace na stacji warte były ok. 31,7 mln zł, na modernizację wiaduktu kolejowego przeznaczono ok. 6,3 mln zł.

Obecnie na stacji kończą się odbiory, które potwierdzą właściwe wykonanie robót.