PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują w Myszkowie Nowej Wsi, nad linia kolejową Częstochowa – Zawiercie, wiadukt drogowy. Ruch na trasie łączącej Żarki i Koziegłowy zostanie usprawniony. Koszt prac to 17 mln zł.
Inwestycja poprawi bezpieczeństwo na drodze oraz na linii Warszawa – Katowice. Wiadukt zastąpi obecny przejazd kolejowo-drogowy przy ul. Koziegłowskiej. Wykonawca przebuduje również odcinek drogi wojewódzkiej łączącej Żarki i Koziegłowy (nr 789). Nowe rozwiązanie usprawni komunikację drogową i skróci czas przejazdu na drugą stronę torów – wyeliminuje oczekiwanie na przejeździe kolejowo-drogowym. Obiekt będzie przygotowany do ruchu pieszych i rowerzystów.
Opracowaniem dokumentacji projektowej i budową wiaduktu zajmie się firma Nowak Mosty Sp. z o.o. Umowę z przedsiębiorstwem podpisały PKP PLK oraz Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach.
Wartość inwestycji to ponad 17 mln zł netto, w tym udział PLK to 4,8 mln zł netto. Projekt ubiega się o dofinansowanie z unijnego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Prace zaplanowane są na lata 2021-2023.
Ogólnopolski projekt zwiększa poziom bezpieczeństwa w ruchu
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. sukcesywnie zwiększają bezpieczeństwo na styku linii kolejowych i dróg. Budowane są dwa wiadukty kolejowe w Dąbrowie Górniczej. W planach jest także budowa obiektu w Żorach. Wiadukty w woj. śląskim zapewnia ogólnopolski projekt „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III”. Zadanie ma wartość ponad 300 mln zł i obejmuje budowę 25 wiaduktów w całej Polsce, w tym 11 wiaduktów kolejowych, 11 wiaduktów drogowych, 2 przejść dla pieszych pod torami i 1 wiaduktu pieszo-rowerowego.
Skrzyżowania bezkolizyjne realizowane są także w ramach projektów liniowych Krajowego Programu Kolejowego m.in. na modernizowanych liniach: Poznań – Warszawa, Kraków – Rzeszów, Warszawa – Białystok i Warszawa – Lublin.