Aktualności Publikacje Firm Wywiady

Nacisk na innowacyjne rozwiązania [WYWIAD]

To niekonwencjonalne podejście do elektromobilności skraca czas potrzebny na uruchomienie punktu ładowania do minimum. W tym przypadku nie ma potrzeby pozyskiwania map DCP, uzgadniania infrastruktury na naradach koordynacyjnych, a także nie wymaga ona zgłoszenia, jakie jest wymagane dla stacji ładowania instalowanej w sposób tradycyjny. Omawiane rozwiązanie dedykowane jest w szczególności dla miast i operatorów energetycznych, którzy zgodnie z obowiązkiem ustawowym są zobligowani do budowy stacji ładowania w miastach o liczbie mieszkańców większej niż 100 tys. Pierwsze testy systemu odbywają się w warunkach rzeczywistych i z niecierpliwością czekamy na ich wyniki w dłuższej perspektywie. Rozwiązanie to może być szansą na szybki rozwój infrastruktury do ładowania w miejscach, gdzie tradycyjne wykonanie będzie trudne i nie będzie uzasadnione ekonomiczne.

Czy macie pomysł jak ten projekt zaadoptować na potrzeby szeroko rozumianej kolei?

Dla kolei mamy w ofercie inne rozwiązania, które sprawdzą się lepiej. Przykładem mogą być publiczne stacje ładowania z dynamicznym zarządzaniem mocy w ramach jednego urządzenia, a także klastrów budowanych z tych urządzeń. Jesteśmy w stanie ograniczyć moc przyłączeniową dedykowaną dla ładowarek i wykorzystać ją w sposób bardziej efektywny wykorzystując algorytmy kolejkowania i priorytetyzcji. Dzięki temu ograniczamy koszty stałe związane z utrzymaniem przyłącza energetycznego. Rozwiązanie, o którym wspomniałem jest idealne dla parkingów przed dworcami, na których użytkownicy aut elektrycznych mogliby ładować samochód w czasie korzystania z usług przewoźnika kolejowego.

Jednocześnie czas ładowania może być stosunkowo długi co za tym idzie można zmniejszyć moc pojedynczego punktu a zwiększyć ich ilość. Takie podejście umożliwi swobodny dostęp każdemu zainteresowanemu dając pewność, że jego pojazd zostanie naładowany. Oczywiście możemy zintegrować w ramach systemu również stacje ładowani większej mocy do 22kW oraz stacje ładowania napięcia stałego tzw. szybkie, które odpowiedzą na potrzeby usług carsharingu, przewozów osobowych, a także osób prywatnych, którym zależy na szybkim naładowaniu baterii swojego auta.

Dodaj komentarz