Wywiady

Naszym zadaniem jest lepsza koordynacja działań

RK: Panie Prezesie, na koniec pytanie o polska kolej ogólnie. Wydaje się, że pozytywnie zmienia się jej postrzeganie wśród pasażerów. Jakie w Pana opinii elementy zdecydowały o pozytywnym odzewie?

KM: W pierwszym półroczu 2017 r. liczba pasażerów przekroczyła 150 mln. To najwyższy wynik osiągnięty przez ostatnie 10 lat. Dane z pierwszego półrocza 2017 r. w porównaniu z danymi z roku poprzedniego wskazują wzrost liczby pasażerów o 5,1%, a pracy przewozowej o 9,1%. Większość przewoźników odnotowała przyrost liczby pasażerów. W pierwszym półroczu br. z usług PKP Intercity skorzystało 20,3 mln podróżnych, czyli o 2,6 mln osób więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej. Wzrost liczby pasażerów jest widoczny wśród wszystkich grup klientów. To najlepsza połowa roku od siedmiu lat. Dane te potwierdzają, że Polacy po wielu latach zaczynają przekonywać się do kolei. Głównym z decydujących o tym czynników jest z pewnością program inwestycyjny. Zrealizowane projekty przełożyły się na skrócenie czasu podróży oraz podniesienie jakości usług. Pasażerowie rozpoczynają podróż na nowoczesnych dworcach, wsiadają do wygodnych i komfortowych pociągów, a następnie docierają do celu w dobrym czasie. Konieczne jest jeszcze wprowadzenie wspólnego biletu.

Rozmawiał RK

Materiał ukazał się w Raporcie Kolejowym 4/2017

Dodaj komentarz