Aktualności

Nowa perspektywa… Nowe wyzwania…

Planowane prace w tym zakresie przewidują przede wszystkim:
1) Modernizację peronu, poprzez m.in.: wymianę nawierzchni peronu w celu dostosowania jej do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, modernizację wiaty peronowej, modernizację układu torowego w obrębie przystanku, wymianę elementów sieci trakcyjnej przy peronie, montaż elementów systemu informacji pasażerskiej, modernizację i doposażenie systemu monitoringu oraz montaż elementów małej architektury.
2) Modernizację budynku dworca podmiejskiego wraz z pomieszczeniami oraz przejściem podziemnym z budynku na peron poprzez m.in.: renowację elewacji, tarasów, zegara, podłóg, schodów, ścian i sufitów, drewnianych elementów wykończenia wnętrza, kamiennej posadzki, montaż oraz renowację drzwi i okien, modernizację toalet wraz z wykończeniem oraz wymianę nawierzchni w strefie wejścia do budynku.
3) Adaptację pomieszczeń budynku dworca podmiejskiego dla potrzeb tzw. „Centrum” wraz z umeblowaniem, utworzeniem serwerowni i niezbędnego zaplecza. Natomiast w części teletechnicznej zadanie inwestycyjne przewiduje doposażenie wszystkich przystanków i stacji w instalacje oraz urządzenia najważniejszych systemów związanych z działaniem informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa dla obiektów zarządzanych przez SKM, które zostaną zintegrowane w nowym, specjalnie dedykowanym ku temu Centrum Monitoringu – utworzenie platformy synchronizującej działanie systemów.

Podstawowym zadaniem tej platformy będzie integracja wybranych systemów i aplikacji bezpieczeństwa, pozwalając na ich kontrolę przez spójny, przejrzysty i jednorodny interfejs użytkownika. Druga część projektu, to kontynuacja tak ważnych z punktu widzenia pasażera działań związanych z modernizacją infrastruktury peronowej. W ramach projektu kompleksową modernizacją objęte zostaną stacje i przystanki osobowe SKM, wchodzące w skład linii kolejowej nr 250: Gdańsk Stocznia, Gdynia Orłowo, Gdynia Redłowo, Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek, Gdynia Leszczynki, Gdynia Chylonia, Rumia Janowo. Prace w tym elemencie zakładają przede wszystkim dostosowanie infrastruktury do wymagań technicznych związanych z obsługą osób o ograniczonej możliwości poruszania się, kompleksową modernizację peronu, budowę nowych wiat, dźwigów osobowych oraz pochylni, a także wyposażenie peronu w niezbędne urządzenia systemów informacji pasażerskiej i monitoringu oraz urządzania związane z odprawą podróżnych.

Realizacja projektu pozwoli Spółce wdrożyć szereg usprawnień, a tym samym osiągnąć zamierzone cele, czyli:
• stworzenie przyjaznej przestrzeni dla podróżnych korzystających z przystanków wraz z ochrona przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi,
• przystosowanie infrastruktury przystanków dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
• poprawa bezpieczeństwa podróżnych na peronach i w budynku dworca,
• zapewnienie właściwej ochrony obiektów,
• ułatwienie działań prewencyjnych przed zagrożeniami oraz zarządzanie sytuacjami kryzysowymi,
• umożliwienie szybkiej i dokładniejszej identyfikacji awarii instalacji i urządzeń, co pozwoli na osiągnięcie wyższego poziomu niezawodności infrastruktury,
• umożliwienie przekazywania aktualnej i dokładnej informacji dotyczącej podróży pociągami. Finalnie, wpłynie to znacząco na jakość świadczonej usługi oraz komfort podróżowania.

Dodaj komentarz