Składy wyposażone są także w klimatyzację, sieć Wi-Fi, audiowizualny system informacji pasażerskiej czy też gniazdka sieciowe i USB umożliwiające ładowanie urządzeń elektronicznych takich jak smartfony czy laptopy. Nowe pojazdy zostały przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się, w tym na wózkach inwalidzkich (ułatwiając im podróżowanie dzięki obniżonej podłodze oraz rampom wjazdowym). Ponadto na wyposażeniu znajdują się pętle indukcyjne, przydatne dla osób słabosłyszących (urządzenia te służą do przesyłania sygnału mowy lub innych sygnałów audio bezpośrednio ze źródła dźwięku (systemu nagłośnienia) do aparatów słuchowych odbiorców). EZT zostały wyposażone także w system monitoringu wizyjnego, obejmującego swoim zasięgiem cały pojazd. Bezpieczeństwo pasażerów zwiększy umieszczony w każdym z pojazdów defibrylator AED.
Pojazdy dzierżawić będzie przewoźnik POLREGIO, realizujący na zlecenie Samorządu Województwa Lubelskiego przewozy komercyjne w regionie.
Przeznaczone zostaną do obsługi połączeń regionalnych, zastępując tym samym najstarsze niezmodernizowane elektryczne zespoły trakcyjne serii EN57 eksploatowane na zelektryfikowanych liniach kolejowych województwa lubelskiego, tj.:
- Nr 2 (odc. Łuków – Terespol);
- Nr 7 (odc. Dęblin – Lublin – Chełm);
- Nr 26 (odc. Łuków – Dęblin);
- Nr 68 (odc. Lublin – Kraśnik – Szastarka);
- Nr 581 (odc. Świdnik Miasto – Lublin Airport).