Dwa pierwsze pojazdy zostaną wprowadzone do rozkładu jazdy w pierwszym kwartale tego roku. Zanim rozpoczną podróż z pasażerami, muszą pozytywnie przejść odbiór techniczny. Jego elementem są testy na Warszawskim Węźle Kolejowym, polegające na przejechaniu minimum 600 kilometrów bez usterek.
Powiązane artykuły
Pierwszy tramwaj bez sieci trakcyjnej uruchomiony w Katarze
W Katarze uruchomiono pierwszy tramwaj, kursujący bez sieci trakcyjnej. Pojazd wyprodukowała firma Alstom. Sieć w Katarze liczy 34 kilometry, co sprawia, że jest to największy projekty systemu tramwajowego w regionie Zatoki Perskiej. Obejmuje on również 7-km odcinek metra. Nowy system transportowy od Alstom zapewni mieszkańcom Lusajl komfort podróży. Skorzystają oni z 25 stacji oraz połączenia […]
Impact w projekcie polskiego pociągu wodorowego
Decydując się na wejście na rynek kolejowy Impact brał pod uwagę wiele czynników, w tym również analizy opłacalności wykorzystania pociągów z różnymi napędami przez operatorów. I tak z raportu Bloomberg NEF, który porównał koszty eksploatacji poszczególnych rodzajów napędu pociągów pasażerskich wynika, że pod względem kosztów najbardziej opłacają się napędy zasilane bateriami elektrycznymi, potem olejem napędowym, […]
Toruń rozstrzygnął przetarg na modernizację torowisk
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu rozstrzygnął przetarg na modernizację trzech odcinków torowisk tramwajowych. Najlepszą ofertę złożyła firma Balzola Polska i to ona zrealizuje prace. Kontrakt opiewa na sumę 100 mln zł. Prace inwestycyjne trwać będą 21 miesięcy. Przetarg ogłoszono 3 marca 2020 r. Postępowaniem przetargowym objęte są następujące zadania modernizacyjne: Część A – Zadanie 2: […]