Nowoczesne podbijarki torów i rozjazdów
Zakupione maszyny za ponad 81 mln zł to dwie wysokowydajne podbijarki torowe i jedna rozjazdowa. Proces podbicia polega na uniesieniu toru, z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu, po opuszczeniu, tor znajduje się na odpowiedniej wysokości. Nowe pojazdy sprawnie regulują położenie torów i rozjazdów, aby pociągi mogły jeździć szybko i bezpiecznie. Istotnym efektem ich pracy jest możliwość przywrócenia ruchu z prędkością rozkładową zaraz po podbiciu toru, bez wprowadzania czasowych ograniczeń prędkości. Ponadto zastosowany w podbijarkach system dynamicznej stabilizacji toru umożliwia szybsze prowadzenie robót bez konieczności pracy dodatkowej maszyny. Dostawa pojazdów planowana jest na IV kwartał 2021 r.
Profilarka tłucznia
To wysokowydajna, samojezdna maszyna służąca do wykonywania prac związanych z profilowaniem podsypki w torze kolejowym, polegających m. in. na przemieszczaniu, zbieraniu i szczotkowaniu nadmiaru tłucznia z toru. Profilarka zapewni wysoką jakość infrastruktury i będzie wykorzystywana podczas prac interwencyjnych. Zapewni ona szybkie usuwanie usterek na liniach kolejowych, co przełoży się na sprawniejsze i bezpieczniejsze podróże. Koszt maszyny to 7 mln zł, a jej odbiór planuje się na początek przyszłego roku.