Analizy

Oferta Wspólny Bilet coraz bardziej popularna

Fot. Polregio

Wspólny Bilet, oferta ośmiu polskich przewoźników, cieszy się coraz większą popularnością. Od grudnia 2018 r. do stycznia 2020 r. sprzedano 328 tys. biletów. Skorzystało z nich ponad 383 tys. pasażerów. Większość, bo 71 proc. biletów zakupiono w kasach, 29 proc. przez internet, w systemie BILKOM.

W realizacji oferty Wspólny Bilet uczestnczą: PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, POLREGIO, Koleje Mazowieckie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Małopolskie i Koleje Śląskie. Wspólny Bilet jest dostępny we wszystkich okienkach kasowych przewoźników uczestniczących w tej inicjatywie, a na podróże pociągami części przewoźników także w systemie BILKOM.

W przyszłości do oferty dołączą Koleje Dolnośląskie i Arriva RP. Docelowo zaś projekt skierowany będzie m.in. do przewoźników autobusowych.

– Coraz więcej osób wybiera podróż pociągami. Dowodem na to jest liczba pasażerów korzystających z usług kolei. W 2019 r. z pociągów polskich przewoźników skorzystało ponad 335 mln pasażerów, najwięcej od niemal 20 lat. Przekonują ich rosnący komfort podróży coraz nowocześniejszymi pociągami, jak również rozwijająca się oferta. Pasażerowie oczekują przyjaznych rozwiązań, które ułatwią im kupienie biletów i samą podróż. Wspólny Bilet jest właśnie takim rozwiązaniem – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

 

Wspólny Bilet był najpopularniejszą ofertą na trasach: Zielona Góra – Warszawa – Zielona Góra, Toruń – Wrocław – Toruń, Poznań – Włocławek. Ponad 200 biletów sprzedano na najdłuższe, liczące ponad 1000 km relacje.

Czytaj dalej >