Z jakich źródeł miasto pozyska środki na drugi etap budowy trakcji tramwajowej w Olsztynie?
Jak już wielokrotnie mówiłem przy różnych okazjach, ogromną część inwestycji sfinansuje Unia Europejska. Ze wspólnotowego budżetu na budowę trakcji szynowej dostaliśmy 85-procentowe dofinansowanie. Ponad 365 mln złotych to pieniądze z Programu Operacyjnego Polski Wschodniej. Do tego „deszczówka” z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – ponad 20 mln złotych dofinansowania oraz na oświetlenie z Regionalnego Programu Operacyjnego – niemal 3,1 mln złotych dofinansowania. Reszta to wkład nasz i prace, jakie wykonają nasze spółki, m.in. ciepłownicza i wodociągowa, we własnym zakresie.
Szacunkowe, kwalifikowane koszty inwestycji wynoszą ponad 429 mln złotych. A całość to niemal 530 mln złotych.
Czy w 2021 roku będą jeszcze realizowane jakieś inne zadania tramwajowe?
Rozbudowa tramwajowej infrastruktury to obecnie najważniejsze i najbardziej skomplikowane zadanie do wykonania w bieżącym roku. Włożyliśmy w przygotowanie tego projektu mnóstwo energii, a przed nami ogrom pracy. Dlatego to na nim koncentrujemy całą naszą uwagę.
Artykuł pojawi się także w najnowszym wydaniu “Raportu Tramwajowego”. Wkrótce oddamy go w Wasze ręce!