Tabor

PKP Intercity Remtrak rozszerza kompetencje

Na mocy umowy zakład w Idzikowicach zostanie wyposażony m.in. w stanowisko pomiarowe pozwalające dokonać pomiarów wszystkich rodzajów zestawów kołowych stosowanych przez PKP Intercity, a także różnego rodzaju tokarki przeznaczone do obróbki piast kół, osi kolejowych i przedmiotów o skomplikowanych kształtach, przetaczania tarcz hamulcowych czy obróbki profili kół zestawów kołowych.

Kontrakt zawarty z Rafamet to kolejna umowa na dostawę maszyn do oddziału w Idzikowicach podpisana w ostatnim czasie przez PKP Intercity Remtrak. Zakład zostanie wyposażony również w dwie prasy do montażu i demontażu kół, tarcz hamulcowych i zestawów kołowych oraz wyważarkę do zestawów kołowych w poziomie posadzki, stosowanych w wagonach i lokomotywach eksploatowanych przez PKP Intercity. Umowy podpisane ze spółkami Hydrapress i Climat opiewają łącznie na kwotę 3 mln zł.

Zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanego taboru jest warunkiem koniecznym dla zapewnienia pasażerom komfortu i bezpieczeństwa. Zakup nowych, specjalistycznych maszyn sprawi, że będziemy mogli dokonywać najważniejszych napraw na poziomie P4 oraz P5 i to w ramach jednej Grupy Kapitałowej – mówi Zbigniew Ciemny, prezes PKP Intercity Remtrak Sp. z o.o.

Modernizacja postępuje

Trwający od września 2019 r. trzeci etap modernizacji oddziału PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach zakłada budowę dwóch hal naprawczych. Oprócz hali, w której będą wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków, powstanie drugi obiekt, przeznaczony do realizacji napraw lokomotyw i wagonów. W ramach wartego aż 135 mln zł brutto zadania inwestycyjnego powstaną dodatkowo budynek warsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostyczny, akumulatorownia, portiernia oraz magazyny na podzespoły, części, materiały, gazy techniczne, oleje i smary. Przebudowa i rozbudowa czeka również zewnętrzną i wewnętrzną infrastrukturę techniczną oraz istniejący układ torowy. Realizacja zadania przypadła konsorcjum firm, w którym liderem jest Przedsiębiorstwo AGAT S.A., a partnerem Hochtief Polska S.A. Zakończenie prac zaplanowano na styczeń 2021 r.

Nowo powstające hale na terenie zakładu w Idzikowicach będą dysponowały szeregiem specjalistycznych stanowisk naprawczych. Zostaną w nich zamontowane m.in. tokarki do regeneracji profili kół, prasy do zestawów czy linie do naprawy maźnic. Do naprawy wózków pojazdu posłużą stanowiska tworzące ciąg technologiczny do obsługi poziomu utrzymania
P4 i P5, czyli od rozbiórki, poprzez mycie, pomiary i weryfikację, po montaż, regulację i próby wstępnych nacisków zmontowanych wózków. W razie konieczności posłużą również naprawie, regeneracji lub wymianie na nowe.

Więcej zadań i miejsc pracy

Zakończenie modernizacji oddziału w Idzikowicach pozwoli znacząco zwiększyć liczbę wykonywanych przez PKP Intercity Remtrak przeglądów na czwartym i piątym poziomie utrzymania. Stały rozwój zakresu prac świadczonych przez zakład umożliwi zaspokojenie około 90% potrzeb PKP Intercity w zakresie przeglądów P4 i do 25% przeglądów P5 wagonów, jak również około 60% przeglądów okresowych lokomotyw elektrycznych oraz niemal wszystkich prac przy zestawach kołowych. Inwestycja ma również istotne znaczenie z punktu widzenia regionalnego rynku pracy. Docelowo pracę w oddziale na terenie Idzikowic znajdzie od 400 do 450 nowych pracowników, co przełoży się łącznie na ponad 800 miejsc pracy.

Informacja prasowa PKP Intercity

Dodaj komentarz