Również studenci mają prawo do ulgi ustawowej. Dzięki niej z ważną legitymacją studencką w pociągach PKP Intercity każdej relacji krajowej pojadą taniej aż o 51%. Ulgę studencką można dodatkowo połączyć z innymi promocjami, które przewidują taką możliwość.
Istotne informacje dla podróżnych
Przed podróżą wskazane jest, żeby być na dworcu wcześniej. Szczególnie jeśli nie znamy dobrze jego topografii. Docierając na dworzec wcześniej i zwracając uwagę na komunikaty głosowe, będziemy mieli odpowiedni zapas czasu. W związku z pracami modernizacyjnymi, PKP Intercity zwraca uwagę, by sprawdzać trasę danego pociągu i zawczasu zaplanować sobie rezerwę czasową na potrzebne przesiadki do komunikacji miejskiej. W szczególności pasażerowie podróżujący z i do Warszawy powinni zwrócić uwagę na zmiany w obrębie warszawskiej aglomeracji.
Obowiązujący obecnie rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji Warszawskiego Węzła Kolejowego. W ich następstwie ponad 110 pociągów jest kierowane przez stację Warszawa Gdańska. To nie jedyne zmiany. Część pociągów kursuje w skróconej relacji do i z Warszawy Centralnej lub Warszawy Wschodniej.
Bilety PKP Intercity dostępne są przez internet na stronie intercity.pl lub za pośrednictwem aplikacji PKP Intercity, a także w kasach na terenie całego kraju, w Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach oraz w automatach biletowych.
PKP Intercity konsekwentnie rozwija sieć sprzedaży biletów. Podróżni mogą je kupić również w aplikacji mobilnej KOLEO oraz na stronie koleo.pl, a także w aplikacji mPay i serwisach e-podróżnik i Blikom.
Dokładne informacje na temat biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na stronie intercity.pl lub dzwoniąc pod nr 703 200 200 oraz nr +48 22 473 35 31 (dla osób, które zawarły umowę z PKP Intercity).
Mobilni informatorzy
Do dyspozycji pasażerów będą także mobilni informatorzy. 7 i 10 kwietnia br. można będzie ich znaleźć na dworcach w największych miastach Polski (Warszawa, Gdańsk, Gdynia, Szczecin, Kraków, Katowice, Poznań, Wrocław). Pomogą ustalić pasażerom m.in. dogodne przesiadki, znaleźć odpowiedni peron, a także będą służyć wszelką informacją pomocną w podróży.