Raport z Polski Tabor Wydarzenia

PKP PLK i PKP Intercity gotowe na zimę

Ujemne temperatury i pierwszy śnieg nie zaskoczyły kolejarzy. Spółki PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Intercity są przygotowane do całodobowego wsparcia podróżnych i utrzymania przejezdności linii kolejowych. Nad wszystkim czuwać będą zespoły szybkiego reagowania.

Fot. PKP Intercity / Warsaw by drone

Służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. całą dobę czuwają nad kursowaniem pociągów. Zapewniony jest monitoring pogody, sprawdzanie przejezdności linii oraz stały kontakt z przewoźnikami. 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, działa Centrum Wsparcia Klienta. Zapewnia podróżnym wsparcie na każdym etapie podróży. W przypadku utrudnień spowodowanych m. in. niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi CWK zapewnia podróżnym pomoc, np. organizuje dla nich zastępczą komunikację. Pracownicy CWK współpracują z obsługą składów pasażerskich. Aktualizują komunikaty dla pasażerów wygłaszane w pociągach, na dworcach i peronach.

– Monitoring warunków atmosferycznych, przygotowane zespoły pracowników i rozmieszczony w najważniejszych miejscach sprzęt do odśnieżania, mają zapewnić przejezdność linii. Sprawną organizację podróży, także w przypadkach niespodziewanych utrudnień na liniach kolejowych ma ułatwić bieżąca współpraca z przewoźnikami – mówi Mirosław Skubiszyński, wiceprezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Zimowym utrzymaniem PLK obejmują perony, kładki i dojścia dla pieszych oraz ponad 18,5 tys. km linii, 39 tys. rozjazdów, niemal 25 tys. mostów i wiaduktów, blisko 14 tys. przejazdów kolejowo-drogowych.

Na krajowej sieci kolejowej rozlokowano 279 specjalistycznych pojazdów do usuwania skutków niekorzystnych warunków atmosferycznych. W gotowości jest: 15 zespołów odśnieżnych (kombajnów), 49 pługów i 215 odśnieżarek.

Do pracy w warunkach zimowych przygotowanych jest 179 zespołów szybkiego reagowania. Ekipy dysponują ponad 900 maszynami, w tym wózkami motorowymi i pociągami roboczymi do wywozu śniegu, samochodami i ładowarkami. W szczególnie trudnych warunkach zimowych, do utrzymania przejezdności linii kolejowych przewidziano udział ponad 14 000 osób, głównie pracowników PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Na zimę zabezpieczono 66 pociągów sieciowych, wyposażonych w urządzenia do odladzania sieci trakcyjnej. 2400 km sieci trakcyjnej zabezpieczane jest przed oblodzeniem specjalnym środkiem zmniejszającym przyczepność lodu do przewodów. Blisko 900 km torów szczególnie narażonych na zaspy jest zabezpieczanych zasłonami.

Rezerwowe wagony i regularne przeglądy taboru

PKP Intercity przygotowało i rozmieściło na najważniejszych stacjach rezerwowe lokomotywy i wagony. Dodatkowo wszystkie składy, które wyjadą na tory będą po sezonowych przeglądach technicznych.

– Przygotowanie do warunków zimowych wagonów i lokomotyw oraz zaplecza technicznego ma zapewnić pasażerom bezpieczne przejazdy niezależnie od sytuacji pogodowych, między innymi podczas świąteczno-noworocznych wyjazdów oraz ferii zimowych – mówi Adam Laskowski, Członek Zarządu PKP Intercity.

 

Dodaj komentarz