W Skarżysku Milicy, Stąporkowie i Końskich widać już ścianki nowych peronów. PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują na linii ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego stacje i przystanki. Układają nowe tory, by od grudnia między województwem świętokrzyskim i łódzkim mogły sprawniej jeździć pociągi pasażerskie. Na prace przeznaczono ok. 25 mln zł ze środków budżetowych.
Pociągi na trasę Skarżysko – Kamienna – Tomaszów Mazowiecki wrócą po 12 latach. Pierwsi pasażerowie wsiądą na pokład już w grudniu. Aktualnie trwają prace modernizacyjno-budowlane.
W Skarżysku Milicy, Bliżynie, Stąporkowie i Końskich wykonawca przygotowuje stacje i przystanki do obsługi podróżnych. Na przygotowanym terenie, zabudowywane są ścianki nowych peronów, które zapewnią wygodę podróżnym. Będą bezpieczne dojścia w poziomie szyn, dostępne dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Perony zostaną oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i gabloty z rozkładem jazdy. Dla rowerzystów ustawione zostaną stojaki na rowery.
Na przystankach Brzask, Gilów, Sołtyków, Wólka Plebańska, Czarniecka Góra, Kornica, Ruda Białaczowska, Petrykozy, Sitowa, Opoczno, Słomianka, Szadkowice, Bratków, Jeleń ustawione zostaną wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Aby podróżni mogli bezpiecznie wsiadać do pociągów, przygotowane będzie oświetlenie. Wykonawca rozpoczął poprawę nawierzchni peronów.
W rejonie stacji Końskie i Stąporków w budowie odcinki nowych torów i wymiana rozjazdów, które umożliwią sprawny ruch pociągów pasażerskich i towarowych. Od weekendu kierowcy korzystają z przebudowanego przejazdu kolejowo-drogowego w Końskich. Podobne prace zaplanowano na skrzyżowaniu w Bliżynie. Nowe płyty przejazdowe i asfalt zapewnią płynny przejazd aut i pociągów.
Prace są realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja peronów na linii kolejowej nr 25 Łódź Kaliska – Dębica, odc. Tomaszów Mazowiecki – Skarżysko-Kamienna (różne lokalizacje)”, projekt „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Wykonawcą jest PNUIK Kraków. Wartości umowy ze środków budżetowych to 24,6 mln zł.
W ramach zadania uzupełniającego przebudowane będą również kolejne perony na trasie, w Wąsoczu Koneckim i Opocznie.