Inwestycje Wydarzenia

Podkarpacie: PKP PLK zwiększy bezpieczeństwo na przejazdach kolejowych

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na wymianę wyeksploatowanych urządzeń sterowania ruchem na dziesięciu przejazdach kolejowych na Podkarpaciu. Inwestycja warta jest prawie 10 mln zł. Zrealizuje ją firma Jarex Sp. z o.o. Termin zakończenia prac zaplanowano w drugim kwartale 2025 r.

Przejazd kolejowo-drogowy w Korzenicy na Podkarpaciu (fot. PKP PLK)
Przejazd kolejowo-drogowy w Korzenicy na Podkarpaciu (fot. PKP PLK)

W zakresie podpisanej umowy jest zastąpienie wyeksploatowanych urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji urządzeniami nowszej generacji. Realizacja zadania zapewni zwiększenie poziomu bezpieczeństwa użytkowników przejazdów, tj. podróżujących koleją oraz pasażerów samochodów i rowerzystów. Nowe urządzenia korzystnie wpłyną jednocześnie na usprawnienie komunikacji.

Wymiana urządzeń obejmie przejazdy w powiecie rzeszowskim (Rzeszów, Boguchwała) oraz strzyżowskim (Pułanki, Frysztak), na trasie kolejowej nr 106 między Rzeszowem a Jasłem. Nowe zabezpieczenia będą również na skrzyżowaniach kolejowo-drogowych na linii nr 108 Stróże – Krościenko w powiecie leskim (Manasterzec, Bezmiechowa Dolna oraz na dwóch przejazdach w miejscowości Jankowce). Prace w zakresie montażu nowych urządzeń zaplanowano także na dwóch przejazdach na linii nr 101 Munina – Hrebenne, w powiecie jarosławskim (Korzenica) i lubaczowskim (Horyniec-Zdrój).

PLK SA sukcesywnie modernizują skrzyżowania kolejowo-drogowe, m.in. poprzez wyposażanie ich w nowocześniejsze zabezpieczenia. Celem jest zapewnienie wysokich standardów bezpieczeństwa. W marcu podpisano także umowę za 4 mln zł na prace, których efektem będzie wyższy poziom bezpieczeństwa na 5 skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami w województwie podkarpackim, w miejscowościach: Makowisko i Korzenica w powiecie jarosławskim oraz Wojaszówka, Szebnie i Brzyście w powiecie jasielskim.

Inwestycje zaplanowano w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych”. Projekt jest finansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO).

Dodaj komentarz