Wojciech Tulibacki, Prezes Zarządu MPK Poznań, przechodzi na emeryturę. Na stanowisku zastąpi go Krzysztof Dostatni, dotychczasowy wiceprezes ds. operacyjnych.
– Bardzo dziękuję prezesowi, Wojciechowi Tulibackiemu, za wieloletnią pracę dla Miasta, spółki, ale przede wszystkim dla mieszkańców. Za jego kadencji MPK przeszło ogromną metamorfozę i dziś jest firmą nowoczesną – mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. – W ostatnich latach znacznie zwiększyły się wydatki na poprawę infrastruktury oraz tabor. Obecnie mamy w Poznaniu jedne z najnowocześniejszych tramwajów i autobusów w Polsce, a plany na najbliższe lata, takie jak na przykład zakup autobusów z napędem wodorowym pokazują, że ten trend zostanie utrzymany. To duże wyzwanie dla nowego prezesa, Krzysztofa Dostatniego, któremu gratuluję i życzę powodzenia na nowym stanowisku.
W tym roku dobiegnie końca kadencja Zarządu Spółki MPK Poznań. Rada Nadzorcza przeprowadziła już postępowanie kwalifikacyjne w celu wyboru nowego gremium na kadencję 2021-2025. W skład nowego zarządu wejdą:
- Krzysztof Dostatni (Prezes Zarządu),
- Jerzy Zalwowski (wiceprezes Zarządu ds. Ekonomiczno-Finansowych)
- Marek Grzybowski (wiceprezes Zarządu ds. Technicznych).
Nowy Zarząd Spółki został powołany jednomyślnie, na posiedzeniu w dniu 26 kwietnia 2021 roku. Uchwały wejdą w życie w lipcu 2021 roku, w następnym dniu po zakończeniu posiedzenia Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników.
Wojciech Tulibacki pracę w MPK Poznań rozpoczął w 1977 roku i przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej. Był informatykiem, pracował w dziale socjalnym oraz był dyrektorem działu zatrudnienia i płac. Od 1998 pełnił funkcję dyrektora MPK, a dwa lata później został prezesem zarządu.
Krzysztof Dostatni w spółce MPK Poznań pracuje od 2001 roku. Przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej pracując początkowo w dziale Inżynierii Ruchu, a następnie (od 2009 roku) w Nadzorze Ruchu, którego został kierownikiem. W maju 2020 roku Rada Nadzorcza powołała go na stanowisko członka Zarządu ds. operacyjnych MPK Poznań, gdzie odpowiadał za sprawną pracę całego pionu mającego bezpośredni wpływ na funkcjonowanie komunikacji miejskiej, a zatem zarówno za przewozy tramwajowe i autobusowe, jak i inżynierię ruchu czy nadzór ruchu.