Inwestycje Raport z Polski Wydarzenia

Przy stacji PKP w Kościanie powstał parking na ponad 100 aut i prawie 300 rowerów [ZDJĘCIA]

Przy stacji kolejowej w Kościanie PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały parking na sto samochodów. Dla rowerzystów zaś przygotowane zostało zadaszenie dla ich jednośladów. To efekty modernizacji linii WrocławPoznań. Inwestycja pochłonie ok. 1,5 mld zł.

Fot. Jarosław Szczepaniak / PKP PLK

Wjazd na nowy parking w Kościanie ulokowany został od strony ul. Dworcowej. Miejsce znajdzie tam  ponad 100 aut. Przy stacji bezpiecznie zostawić będzie można prawie 300 rowerów. Wszystko jest oświetlone i oznakowane.

Przy stojakach na rowery ustawiono zabytkową wiatę z kościańskiego peronu. Odnowione pod nadzorem konserwatora zabytków stalowe konstrukcje dziesięciu podpór mają nowe poszycie. Wiata nawiązuje do historii stacji i dobrze będzie służyć rowerzystom.

– Realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizacja trasy WrocławPoznań zapewnia nie tylko lepsze podróże, ale korzystnie zmienia otoczenie linii. Nowy parking w Kościanie to zachęta do łączenia podróży samochodem, rowerem i najbardziej ekologicznym środkiem transportu zbiorowego – pociągiem. Tam, gdzie to możliwe zachowujemy historyczne elementy wyposażenia – nawet w nowej roli. Kościańska wiata peronowa jest obecnie osłoną dla rowerów – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

W Kościanie do podróży pociągiem zachęcają dwa perony wyposażone w zadaszenie, ławki i czytelną informację. Dostęp do pociągów ułatwia przebudowane przejście podziemne. Dwa bezkolizyjne skrzyżowania, na ul. Młyńskiej i ul. Gostyńskiej, zwiększyły bezpieczeństwo w ruchu kolejowym, a kierowcy, rowerzyści i piesi bezpiecznie przejeżdżają pod torami.

Wygodniej i sprawniej pociągiem między Wrocławiem a Poznaniem 

Podróżni korzystają z efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na całym objętym modernizacją odcinku. Dostęp do pociągów, także osobom o ograniczonych możliwościach przemieszczania się, ułatwiły nowe perony na 5 stacjach i 6 przystankach, m.in. w Lesznie, Bojanowie i Rawiczu. Bezpieczeństwo na torach i drogach zwiększyło siedem bezkolizyjnych skrzyżowań, wiaduktów kolejowych oraz drogowych, m.in. w Klonówcu, Lesznie oraz Rawiczu. Przebudowano także przejazdy kolejowo-drogowe.

Dzięki inwestycji podróże już skróciły się do 1:40 h, przed rokiem było to ok. 2:20 h. Jeszcze w tym roku całą trasą między Wrocławiem a Poznaniem pojedziemy z prędkością 160 km/h w ok. 1:30 h.

Projekt „Prace na linii kolejowej E59 na odcinku WrocławPoznań, etap IV, odcinek granica województwa dolnośląskiego – Czempiń” PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 1,5 mld zł przy udziale środków Unii Europejskiej z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) w wysokości ok. 1 mld zł.

Dodaj komentarz