Raport z Polski Wydarzenia

Rusza drugi etap “Kampanii Kolejowe ABC” – patronem MEN oraz RPD

Minister Edukacji i Nauki oraz Rzecznik Praw Dziecka objęli patronatem drugi etap „Kampanii Kolejowe ABC” – projektu realizowanego od 2017 r. przez Urząd Transportu Kolejowego.

W kolejnej odsłonie Kampanii nie zabraknie nowych, ciekawych pomysłów, które pozwolą na naukę bezpiecznego zachowania w pobliżu torów i w pociągu.

Czym jest Kampania Kolejowe ABC?

„Kampania Kolejowe ABC II” to drugi etap ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej z zakresu bezpieczeństwa kolejowego skierowanej do dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców.

– Do tej pory w ramach pierwszej edycji „Kampanii Kolejowe ABC” dotarliśmy z informacjami o bezpieczeństwie do kilkudziesięciu milionów odbiorców. Jestem przekonany, że nasza akcja i zaplanowana kontynuacja przyczynią się do wzrostu bezpieczeństwa na kolei – podkreśla dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. – Objęcie „Kampanii Kolejowe ABC II” patronatem Ministra Edukacji i Nauki oraz Rzecznika Praw Dziecka jest dla nas szczególnym wyróżnieniem, które znacząco podkreśla wagę działań edukacyjno-informacyjnych prowadzonych przez Urząd Transportu Kolejowego – dodaje.

 

Do końca stycznia 2021 r. podczas „Kampanii Kolejowe ABC” przeprowadzono lekcje interaktywne w ponad 500 placówkach dla ponad 15 tys. dzieci. W telewizji spoty reklamowe obejrzało 18 mln osób, w kinach – ponad 6 mln widzów, a w internecie spoty osiągnęły aż 25 mln wyświetleń. Ponad 4 mln osób obejrzało programy edukacyjne „Twoja kolej” i „Myszka w paski”. Zaangażowani w projekt vlogerzy stworzyli łącznie 16 krótkich filmików, które łącznie miały blisko ponad 3,5 mln wyświetleń. Profile społecznościowe kampanii na Facebooku i Instagramie obserwuje już ponad 40 tys. osób.

Celem drugiej edycji projektu jest dalsze przekazywanie wiedzy, umiejętności i doświadczeń, a także zwiększanie świadomości dzieci i młodzieży oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców na temat zagrożeń, które mogą wystąpić na terenach kolejowych. W ramach „Kampanii Kolejowe ABC II” zostaną przeprowadzone zajęcia edukacyjno-informacyjne w kolejnych placówkach oświatowych na terenie całej Polski. Poszerzone zostaną także działania medialne, pojawią się nowe materiały interaktywne i filmowe skierowane do dzieci, rodziców i nauczycieli.

Na działania edukacyjne zostanie przeznaczonych 60 mln zł, z czego 9 mln zł z budżetu państwa i 51 mln zł dofinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i  Środowisko 2014-2020.

Źródło: UTK

Dodaj komentarz