Docelowo CMK-Północ, czyli szprycha CPK nr 1 zostanie wydłużona nowym przebiegiem do Trójmiasta. Dla Płocka czas dojazdu do Gdyni wyniesie wtedy 1 godz. 40 min (aktualnie przynajmniej 5 godz.), a dla Włocławka 1 godz. 20 min. Dzięki tej inwestycji znacząco skróci się też czas przejazdu pociągiem do Torunia i Bydgoszczy.
Spotkania konsultacyjne
W ciągu najbliższych miesięcy spółka CPK planuje w gminach między węzłem CPK, Płockiem i Włocławkiem do 150 spotkań konsultacyjnych z samorządowcami, mieszkańcami i partnerami branżowymi. Według harmonogramów, pierwsze roboty budowlane na tym odcinku mają ruszyć w 2024 r. Cały odcinek dużych prędkości spółka powinna uruchomić przed końcem 2029 r.
Program Kolejowy CPK #KolejNaPolske przewiduje budowę na terenie woj. mazowieckiego 344 km nowych linii kolejowych przez spółkę CPK i modernizacje 654 km linii istniejących przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W kujawsko-pomorskim będzie to odpowiednio: 168 km linii nowych i 233 km do przebudowy.
Dotychczas spółka CPK opracowywała studia wykonalności STEŚ dla 9 kolejowych inwestycji w różnych częściach Polski. Po podpisaniu najnowszej umowy łączna długość linii objętych pracami przygotowawczymi wynosi prawie 1 300 km.
Spółka CPK przygotowuje budowę 12 tras kolejowych. Znajdzie się w tym 10 tzw. szprych, prowadzących z różnych regionów Polski do Warszawy i nowego lotniska. W sumie to 30 zadań inwestycyjnych i prawie 1 800 km nowych linii kolejowych, które mają zostać zrealizowane do końca 2034 r.