Dzięki zastosowaniu systemów dwunapędowych, w tym hybrydowej pracy na bateriach w części floty wykorzystywanej w nowojorskim Empire Service, pociągi przyniosą znaczące korzyści dla środowiska poprzez zmniejszenie ilości zanieczyszczeń w porównaniu z istniejącą flotą. Pojazdy dostosowane zostaną także do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Pociągi zostaną wyprodukowane w zakładzie produkcji szyn Siemens Mobility w Sacramento w Kalifornii i będą zgodne z normami Federal Railroad Administration Buy America Standards.
Zakład obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia. Aktualnie pracuje w nim 2,1 tys. osób, załoga stale się powiększa. Jest to jeden z największych zakładów tego typu na kontynencie, a także jeden z najbardziej zrównoważonych, wykorzystujący instalację paneli słonecznych o mocy 2,1 MW, która zapewnia większość energii pochodzącej z niezawodnego kalifornijskiego słońca. Siemens Mobility projektuje i produkuje w Sacramento całe spektrum taboru kolejowego, w tym pociągi pasażerskie, lekką kolej miejską i tramwaje, lokomotywy i wagony pasażerskie.