Siemens Mobility wygrał kontrakt i podpisał umowę na zmodernizowanie 450 km tajwańskiej sieci kolejowej. W ramach prac na 68 stacjach zainstaluje elektroniczny system sygnalizacji sprzęgającej. Wartość zadania to 231 mln euro.
W ramach projektu istniejące nastawnice przekaźnikowe zastąpione zostaną nowymi systemami nastawnic elektronicznych. W ramach umowy Siemens Mobility zapewni 10-letnią konserwację urządzeń oraz prawo do zakupu systemów EI dla kolejnych 10 stacji.
– Jesteśmy zaszczyceni, że to właśnie Siemens Mobility został wybrany do modernizacji znacznej części sieci kolejowej na Tajwanie. Nasza najnowocześniejsza technologia sygnalizacji i namierzania rozszerzy operacje w całej sieci, zwiększając niezawodność i dostępność usług, co poprawi bezpieczeństwo i komfort pasażerów – powiedział Andre Rodenbeck, dyrektor generalny Rail Infrastructure w Siemens Mobility. – Ten projekt dodatkowo podkreśla naszą wiodącą pozycję w dziedzinie dostarczania zautomatyzowanych i cyfrowych systemów sygnalizacji, które zwiększają bezpieczeństwo i przepustowość podróży kolejowych.
Siemens Mobility dostarczy swój system EI Trackguard Westrace Mk II, wysoce elastyczny, oparty na mikroprocesorze system blokad, odpowiedni zarówno dla kolei miejskich, jak i linii głównych, który sprawdził się w ponad 1200 zastosowaniach na całym świecie. Dzięki wszechstronności konfiguracji, elastycznej architekturze, zwiększonej mocy przetwarzania i wielu możliwościom łączności, Trackguard Westrace Mk II oferuje operatorom kolejowym realne korzyści pod względem lepszej punktualności i większej przepustowości.
Siemens Mobility wykorzysta rozwiązanie do konserwacji predykcyjnej OMNES, innowacyjną platformę usług cyfrowych dla sygnalizacji kolejowej. OMNES łączy wszystkie narzędzia do konserwacji na jednej platformie w bezpieczny i konfigurowalny sposób, korzystając z najbardziej zaawansowanych metod cyfryzacji. Minimalizując i przewidując wpływ incydentów, OMNES poprawia ogólną wydajność operacji.
Siemens Mobility wykorzysta przy projekcie metodologię Modelowania Informacji o Budynku (BIM). Technologia BIM usprawnia proces projektowania, umożliwiając cyfrowy zapis całej sieci kolejowej i wykorzystuje cyfrowe modele otoczenia do rejestrowania istotnych informacji i danych oraz zarządzania nimi. Ponadto Siemens Mobility zainstaluje prototypową stację z blokadą opartą na Distributed Smart Safe System (DS3), innowacyjną i cyfrową platformę bezpieczeństwa, która umożliwia korzystanie z komercyjnego sprzętu serwerowego (COTS) i oferuje zalety, takie jak nadmiarowość geograficzna i nieograniczona skalowalność.
Sieć kolejowa zarządzana przez TRA obejmuje około 1110 km i każdego roku przewozi ponad 232 miliony pasażerów i 7,7 miliona ton towarów, łącząc miasta z obszarami wiejskimi. Jest to dodatek do oddzielnie zarządzanej szybkiej kolei, która obejmuje 350 km trasy wzdłuż zachodniego wybrzeża, łącząc stolicę Tajpej z południowym miastem Kaohsiung, oraz 131 km trasy w Tajpej.