Koleje Mazowieckie podpisały z firmą Stadler kolejną umowę wykonawczą na dostawę pojazdów ezt FLIRT. Podpisana umowa dotyczy 15 pociągów. Wartość kontraktu to 404 mln zł netto W roku 2020 przewoźnik odebrał 18 z 30 zamówionych jednostek.
Nowe FLIRTY kursować będą na trasie: Góra Kalwaria – Czachówek – Warszawa – Nasielsk. Koszt umowy to ponad 404 mln zł netto – umowa na same pojazdy to 299 mln zł.
Zakup składów jest możliwy dzięki wsparciu Unii Europejskiej – spółka otrzymała unijne dofinansowanie z POIŚ w wysokości ponad 157,5 mln zł.
Pierwsze ezt powinny trafić do mazowieckiego przewoźnik w lutym 2022 r., ostatnie – do listopada 2022 r. Podpisanie kolejnej – piątej – umowy wykonawczej na następne 16 pojazdów FLIRT zaplanowane jest na styczeń 2022 r.
Ze strony Kolei Mazowieckich umowę podpisali: Robert Stępień, prezes zarządu, oraz Czesław Sulima, członek zarządu.
– Okres pandemii jest czasem trudnym dla całego transportu publicznego. Mamy jednak nadzieję, że powiększenie naszego parku taborowego o nowoczesne pojazdy produkcji Stadlera, a tym samym poprawa jakości podróży, przyczynią się do tego, że mieszkańcy Mazowsza zechcą wrócić do korzystania z transportu kolejowego. Liczymy na to, że wraz z realizacją programu szczepień możliwy będzie także powrót kondycji transportu publicznego do stanu sprzed pandemii – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
Wykonawcę reprezentowali: Tomasz Prejs, prezes zarządu, i Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.
– Mimo trudnej sytuacji spowodowanej pandemią podejmujemy się realizacji kolejnej, czwartej umowy wykonawczej dla Kolei Mazowieckich. Jej zawarcie pozwoli nam utrzymać miejsca pracy w siedleckim zakładzie, a także zachować ciągłość współpracy z naszymi dostawcami. To bardzo ważne w obecnym, trudnym dla gospodarki czasie – poinformował Tomasz Prejs, prezes zarządu Stadler Polska.