Aktualności

Stadler – pudła dla KM i trzeci człon dla ŁKA

Koleje Mazowieckie odebrały pierwsze pudła wagonów nowych pociągów FLIRT, natomiast  Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała z firmą Stadler Polska umowę na rozbudowę dziesięciu dwuczłonowych elektrycznych pociągów typu FLIRT o dodatkowy, trzeci człon.

Pudła dla Kolei mazowieckich w niedługim czasie trafią do zakładu Stadler Polska w Siedlcach, gdzie rozpocznie się ich zabudowa. Dwa pierwsze, z sześciu zamówionych w maju 2018 roku pojazdów, zostaną wprowadzone do eksploatacji na przełomie listopada i grudnia bieżącego roku. Kolejne cztery będą dostarczane sukcesywnie do końca I kwartału 2020 roku.

Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny KM podkreślił, że:

Realizacja zamówienia na pierwszych sześć pociągów FLIRT przebiega zgodnie z planem. Dokonaliśmy szczegółowej weryfikacji parametrów technicznych, w szczególności wymiarów wagonów, jakości spawów, czy też grubości powłok lakierniczych. Jesteśmy zadowoleni z jakości produktu firmy Stadler.

 

Odbiory pierwszych gotowych pudeł wagonów odbyły się w zakładzie produkcyjnym Stadlera w Szolnok na Węgrzech. Przedstawiciele Kolei Mazowieckich dokonali odbioru na miejscu pudła pomalowanego, pudła przed malowaniem, a także podwozia jednego z wagonów.
Podkreślić należy, że pudła pociągów FLIRT są wykonane z aluminium co czyni je lżejszymi od pudeł stalowych, a tym samym niższe są koszty eksploatacji. Jednocześnie przy stosunkowo niewielkiej masie spełniają wszystkie wymagania europejskich standardów wytrzymałościowych (EN 12663) i zderzeniowych (EN15227).

Magdalena Dankowska, dyrektor Projektu w Stadler Polska, polecała
takie rozwiązanie:

– Niższa masa pojazdu to niższe zużycie energii, a także niższe koszty jego utrzymania, np. dzięki dłuższym przebiegom pomiędzy wymianami zestawów kołowych. Te aspekty są szczególnie istotne dla przewoźnika, który użytkuje tabor przez wiele lat.

 

Avatar
MD